سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهم ترین فاکتورهای سئو سایت در 2024 برای پیشی گرفتن از رقبا

سال گذشته برای بازاریابان یک سال تحول آمیز بوده است. ایجاد محتوا هرگز با هوش مصنوعی آسان تر نبوده است و با افزایش هزینه های PPC برای اکثر صنایع،جستجوی ارگانیک هنوز یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان هدف شما در اینترنت است. بنابراین دانستن مهمترین ترند های سئو در سال 2024 می تواند به شما کمک کند تا با استراتژی سئوی سایت خود از منحنی جلوتر بزنید.

1-هدف جستجو شاخص ترین خواهد بود

2-افزایش کلمات کلیدی و پاسخ های سوال

3-ابداع کنندهگان، تجربه دست اول بیشتری را به اشتراک می گذارند

4-ایجاد اقتدار موضوعی مهم خواهد بود

5-نقشه های موضوعی در استراتژی محتوا بسیار بزرگ خواهد بود

6-محتوای هوش مصنوعی در مقیاس ایجاد خواهد شد

7-محتوا باید به طور منظم به روز شود

8-سیگنال های برند اهمیت بیشتری خواهند یافت

9-گوگل بیشتر بر تعاملات کاربر و معیارهای تعامل تاکید خواهد کرد

ترندهای سئو 2024

امسال همه چیز درباره نحوه واکنش گوگل و کاربران به هجوم انبوه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است. برخی از بازاریابان از هوش مصنوعی برای تولید پیش نویس های تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنند، اما کسانی که گام های بیشتری برای ایجاد محتوای با بالاترین کیفیت ممکن بر می دارند، در سال 2024 به صدر رتبه بندی خواهند رسید.

و با هجوم انبوه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، بک لینک ها، سیگنال های برند و سایر شاخص های معتبر احتمالاً امسال شاهد تجدید حیات خواهند بود. گوگل می خواهد با کیفیت ترین نتایج جستجو را برای کاربران از معتبرترین، مطمئن ترین و سرشناس ترین منابع ارائه دهد.

با پیروی از ترند های مهم سئوی سایت در سال 2024، می توانید مطمئن شوید که محتوای شما با سیگنال های کیفیت و اعتباری که گوگل در سال 2024 به دنبال آن است مطابقت دارد.

1-هدف جستجو شاخص خواهد بود

هدف جستجو شاخص خواهد بود

هدف جستجو همچنان ستاره شمالی خواهد بود. که چگونه بازاریابان ارگانیک باید محتوای خود را در این سال ایجاد کنند. هدف جستجو به هدف واقعی پشت جستجوی کاربر اشاره دارد. هدف جستجوی جلسه نیاز به درک دقیقی از نحوه استفاده مخاطبان هدف شما از موتورهای جستجو دارد.

4 دسته هدف جستجوی شاخص

بازاریابان به طور سنتی از چهار دسته اصلی برای بحث در مورد هدف جستجو استفاده می کنند:جستجو های ناوبری، معاملاتی، تجاری و اطلاعاتی. یک مطالعه اخیر نشان داد که کلمات کلیدی معامله ای و تجاری در حال افزایش هستند، در حالی که سوالات اطلاعاتی و ناوبری در حال کاهش است.

برخی از ابزارهای کلید واژه اکنون هدف جستجو را در کنار معیارهای کلیدواژه مانند حجم جستجو و هزینه به ازای هر کلیک نمایش می دهند. تا بتوانید هدف پشت کلید واژه های خود را درک کنید.

اما همچنان مهم است که نتایج رتبه بندی بالا را مطالعه کنید.تا ببینید کاربران فکر می کنند گوگل به دنبال چه چیزی هستند. اگر چه چهار دسته از هدف جستجو مفید هستند، اما مهم است که در مورد نوع محتوایی که کاربران انتظار دارند و نیازهای دقیق آنها فکر کنیم.

آیا آنها به دنبال پاسخ سریع هستند؟ توضیح مفصل؟ صفحه محصول؟ راهنمای عملی؟ آموزش تصویری ؟ لیستی با چندین گزینه برای مقایسه؟ آیا آنها احتمالا سوالات بعدی برای جستجوی اولیه خود خواهند داشت که شما قبل از پرسش آنها، پاسخ دهید ؟

ابزارهای هوش مصنوعی مطمئناً می توانند موضوعاتی را که در نتایج برتر می بینند تکرار کنند، اما تفکر دقیق در مورد نیازهای دقیق کاربران هنوز نیاز به لمس انسانی دارد.

گوگل اخیرا دستورالعمل های جستجو و کیفیت خود را در مورد چگونگی تعریف محتوا که نیازهای کاربران را برآورده می کند، ساده کرده است.با این حال ، این ساده سازی به این معنی نیست که محتوای شما باید کمتر یا مفید باشد.

این بدان معناست که گوگل به مرتبط ترین و مفیدترین نتایج رتبه بندی بسیار اهمیت می دهد و از مدیران وب می خواهد که بفهمند محتوای با کیفیت چگونه به نظر می رسد. برای رسیدن به بالای نتایج SERP برای کلمات کلیدی هدف، محتوای شما باید نشان دهد که دقیقاً متوجه شده اید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند. برای یافتن کلمات کلیدی مناسب برای هدف به کمک نیاز دارید؟ ابزار کلمه کلیدی رایگان ما را امتحان کنید!

2-افزایش کلمات کلیدی و پاسخ به سوالات

افزایش کلمات کلیدی و پاسخ به سوالات

پاسخ به سوالات همچنان یک ترند بزرگ برای سئو سایت و یک استراتژی ارزشمند در سال 2024 خواهد بود. طبق گزارش MozCast ، مردم همچنین می پرسند که نتایج در حال حاضر در بیش از 90 درصد جستجو ها ظاهر می شود.

اگرچه گوگل در حال ساده سازی نحوه نمایش پاسخ به سوالات است اما پاسخ به سوالات هنوز هم راه عالی برای ورود به صفحه اول نتایج است. برای یافتن سؤالات، می توانید مستقیماً به SERP ها نگاه کنید تا ببینید چه سؤالاتی در ویژگی People Also Ask پر شده است. یا از ابزاری برای کلمات کلیدی استفاده کنید. که تشخیص کلمات کلیدی سوال مرتبط را از یک کلمه کلیدی seed آسان می کند.

استراتژی های پرسش و پاسخ

افزودن بخش پرسش و پاسخ FAQ به صفحات وب شما. اینها می توانند به راحتی از طریق منوهای کشویی قابل ارتقا در طراحی وب سایت شما گنجانده شوند. پست های وبلاگ را پیرامون سوالات ایجاد کنید که نیاز به پاسخ های دقیق دارند. می توانید از H2 های پست خود برای معرفی سوالات متداول مربوط به موضوع و متن اصلی برای ارائه پاسخ استفاده کنید.

یک صفحه اختصاصی برای سوالات متداول داشته باشید مردم در مورد محصولات یا خدمات شما می پرسند. این می تواند یک منبع عالی برای مشتری و تیم های فروش شما در هنگام تعامل با مشتریان فعلی یا بالقوه باشد.

یکی دیگر از مزایای هدف قرار دادن کلمات کلیدی سوال این است که آنها اغلب مضیقه کمتری در کلمات کلیدی دارند و بنابراین رتبه بندی آنها آسان تر است ، و این استراتژی را به ویژه برای طراحی وب سایت های جدیدتر به یک استراتژی خوب تبدیل می کند.

3- سازندگان تجربه دست اول بیشتری را به اشتراک خواهند گذاشت

سازندگان تجربه دست اول بیشتری را به اشتراک خواهند گذاشت

گوگل کمی بیش از یک سال پیش "تجربه" را به الگوریتم E-E-A-T خود اضافه کرد. با محتوای بیشتر در وب که توسط هوش مصنوعی تولید می شود، تجربه دست اول همچنان یک عامل تعیین کننده در محتوای برتر در سال 2024 خواهد بود.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید از تجربه خود در استراتژی محتوای استفاده کنید. اول، در تولید محتوای شماست. برای نشان دادن تجربه خود، عناصر زیر را به محتوای خود اضافه کنید: متقاضی

نمونه های دنیای واقعی

چه از متقاضیان،مشتریان گذشته،یا تجربیات شخصی خودتان در صنعت خود. نمونه های واقعی، شخصی و اصلی چیزی هستند که هوش مصنوعی نمی تواند آن ها را تکرار کند.

مطالعات موردی

مطالعات موردی کار شما با متقاضیان ، مشتریان گذشته و نتایج ملموس تجربه دست اول در صنعت شما را نشان می دهد.

داده ها و یافته ها

داده ها و آمار جمع آوری شده از تحقیقات و گزارش ها برای اعتبارسازی و نمایش تجربه دنیای واقعی شما عالی است.

علاوه بر محتوای شما، بیوگرافی نویسنده، و پیوند به پروفایل های رسانه های اجتماعی سازندگان شما، نشان می دهد که محتوای شما توسط سازندگان با تجربه نوشته شده است.

برای مثال، من سخت کار کرده ام تا با نوشتن مقاله، پست کردن در رسانه های اجتماعی و به روزرسانی مداوم محتوای وب سایت شخصی ام، تجربه ام را به عنوان یک سئوکار حرفه ای ایجاد کنم. در نتیجه،گوگل من را الان به عنوان یک سئوکار حرفه ای مرتبط می کند و می داند که من تجربه دست اول در این زمینه را دارم.

این نه تنها به نفع پتانسیل رتبه بندی ارگانیک محتوایی است که من در وب سایت های خودم منتشر می کنم بلکه باعث می شود من به عنوان یک وبلاگ نویس مهمان یا نویسنده در وب سایت های دیگر ارزشمندتر باشم.

بنابراین اگر در سال 2024 محتوای خود را می نویسید،مطمئن شوید که از تجربه خود استفاده می کنید. و اگر شما نویسندگان محتوا را استخدام می کنید،مطمئن شوید که تجربه آنها را به عنوان بخشی از فرآیند بررسی خود در نظر بگیرید.

4- ایجاد اقتدار موضوعی مهم خواهد بود.

ایجاد اقتدار موضوعی مهم خواهد بود

اعتبار موضوعی سال ها برای گوگل مهم بوده است و به ویژه برای وب سایت های خبری، بهداشتی، مالی و سیاسی مهم است.

سیستم Topic Authority گوگل، رتبه بندی را برای آن دسته از وب سایت هایی که تخصص بیشتری در موضوعات یا حوزه های خاص دارند را در اولویت قرار می دهد. اما حتی اگر خارج از این جایگاه ها هستید، همچنان باید در تلاش باشید تا در صنعت خود اقتدار موضوعی ایجاد کنید.

اقتدار موضوعی عمدتاً از طریق مورد ذیل نمایش داده می شود:

وسعت محتوا

چندین قطعه از محتوای با کیفیت بالا که تمام زیرموضوعات مرتبط با موضوعات اصلی شما را بررسی می کند. عمق محتوا: مقالات مفصل و عمیق که به تمام سوالات مربوط به این زیرموضوعات خاص پاسخ می دهند. همچنین شامل گزارش های اصلی و ایده (به عنوان مثال "تجربه") مفید است.

لینک های داخلی

لینک هایی بین محتوای مرتبط به کاربران و موتورهای جستجوگر وسعت و عمق محتوای ارائه شده شما را نشان می دهد. به عنوان مثال ، به این مثال از یک وب سایت حیوان خانگی نگاه کنید. آنها وقت خود را صرف ساخت صدها قطعه محتوای اطلاعاتی در مورد سگ ها با زیرموضوع هایی مانند نژادهای سگ ، بهداشت و سلامتی سگ ، تغذیه سگ و موارد دیگر کرده اند.

بک لینک های با کیفیت بالا

همچنین می توانند اقتدار موضوعی برند شما را به نمایش بگذارند. اگر وب سایت های زیادی در صنعت شما به محتوای شما لینک می دهند، به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما توسط دیگران در صنعت شما یک مرجع در نظر گرفته می شود. بنابراین تبلیغ محتوای خود در روابط عمومی، روابط عمومی دیجیتال، و رسانه های اجتماعی با این امید که دیگران ممکن است به آن لینک دهند، همچنین یک استراتژی عالی برای ایجاد قدرت موضوعی در جایگاه شما است.

5- نقشه های موضوعی در استراتژی محتوا بسیار بزرگ خواهد بود

نقشه های موضوعی در استراتژی محتوا بسیار بزرگ خواهد بود

نقشه های موضوعی یک روند بزرگ سئو در سال 2024 خواهد بود. چرا؟ زیرا آنها یک نقشه راه برای چگونگی ایجاد اقتدار موضعی ارائه می دهند.

یک نقشه موضوعی تمام محتوای سئوی مورد نیاز برای ایجاد یک موضوع خاص را در وسعت و عمق نشان می دهد. در اینجا نمونه ای از نقشه موضوعی ایجاد شده در صفحات گسترده برای سئوی فنی آورده شده است.

زمانی که نقشه برداری موضوعی به صورت دستی انجام شود،به ساعت ها تحقیق در مورد کلمات کلیدی و خوشه بندی کلیدواژه نیاز دارد. اما با کمک هوش مصنوعی، نقشه برداری موضوعی اکنون می تواند نسبتاً سریع تکمیل شود.

مزیت نقشه های موضوعی

مزیت اصلی نقشه های موضوعی این است که به شما امکان می دهد یک استراتژی محتوای جامع SEO را به سرعت ایجاد کنید. تیم محتوای شما دقیقاً می داند که چه موضوعاتی باید پوشش داده شود تا قدرت در جایگاه شما ایجاد شود. و کلمات کلیدی هدفی که باید آن محتوا را برای آنها بهینه کنند.

سپس، می توانید از ابزارهای محتوای هوش مصنوعی برای کمک به تولید ایده های محتوا و طرح های کلی پیرامون آن موضوعات استفاده کنید.یا می توانید آن نقشه موضوعی را برای نویسندگان محتوای خود ارسال کنید.

فرآیند نقشه برداری موضوعی را برای هر یک از حوزه های موضوعی اصلی که به وب سایت شما مرتبط است،تکرار کنید. افزودن آن قطعات محتوا به وب سایت شما و نشان دادن رابطه آنها از طریق لینک های داخلی، راهی عالی برای کسب صدها تا هزاران رتبه بندی جدید کلمات کلیدی ارگانیک در سال 2024 است.

6-محتوای هوش مصنوعی در مقیاس (برای بهتر یا بدتر) ایجاد می شود

محتوای هوش مصنوعی در مقیاس (برای بهتر یا بدتر) ایجاد می شود

کارشناسان تخمین می زنند که تا سال 2026 ، 90 درصد از محتوای آنلاین به صورت مصنوعی تولید خواهد شد.برخی از ابزارهای هوش مصنوعی اکنون بازاریابان را قادر می سازد تا محتوا را به صورت انبوه تولید کنند. این می تواند به معنای تولید تمام محتوای یک نقشه موضوعی (آکا AKA صدها مقاله) تنها در چند ساعت باشد. در سال 2024، سرعت محتوای جمعی ما از سقف عبور خواهد کرد.

تولید محتوای انبوه تا زمانی که برای کاربران مفید و ارزشمند باشد و دستورالعمل های E-E-A-T آنها را رعایت کند، مخالف دستورالعمل های Google نیست. این فقط در صورتی نقض می شود که از آن برای تولید محتوا با هدف اصلی دستکاری رتبه بندی جستجو استفاده شود.

از آنجایی که هوش مصنوعی در تولید محتوای باکیفیت بهتر و هوشمندتر می شود، خط مبهمی که گوگل ترسیم کرده است قطعاً برای تعریف و جریمه کردن سخت تر می شود. آیا برخی از بازاریابان از قدرت اتوماسیون برای تولید محتوای متوسطی استفاده می کنند که از نظر تمرکز غنی اما ارزش کمی دارد تا به سادگی ترافیک ارگانیک به دست آورند؟ قطعا.

اما هنوز هم بهتر است به خروجی های هوش مصنوعی به عنوان نقطه شروع نگاه کنیم، نه خط پایان. مؤثرترین تولیدکنندگان محتوا در سال 2024 از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به فرآیند نوشتن و در عین حال صرف زمان برای رسیدن به هدف جستجو و ارائه با ارزش ترین و مفیدترین محتوا برای کاربران استفاده خواهند کرد.

بازاریابان باید بدانند که محتوای هوش مصنوعی مرز جدید سئو است. برخی از رقبای شما احتمالاً از ابزارهای محتوای هوش مصنوعی برای ایجاد صدها تا هزاران محتوای جدید در سال جاری استفاده خواهند کرد. اگر استفاده از این ابزارها را نیز شروع نکنید، عقب خواهید افتاد.

مطمئن نیستید از چه ابزاری باید استفاده کنید یا از کجا شروع کنید؟ این لیست از ابزارهای محتوای هوش مصنوعی را بررسی کنید تا گزینه هایی را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند.

7- محتوا باید به طور منظم به روز شود

محتوا باید به طور منظم به روز شود

امسال با هجوم انبوه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، رقابت برای همه کلمات کلیدی ما بسیار سخت تر می شود. اگر محتوایی دارید که در حال حاضر عملکرد خوبی دارد ، از موقعیت های برتر خود محافظت کنید و مطمئن شوید که به طور منظم به روز می شود. الگوریتم رتبه بندی گوگل هنوز دارای برخی سیگنال های جدید است که احتمالاً با ارسال محتوای جدید نوساناتی را در رتبه های برتر ایجاد می کند، اما بک لینک ها، اعتبار موضوع و کیفیت محتوا در درازمدت از جدید پیشی خواهند گرفت.

در گذشته، به روزرسانی محتوا هر 1 تا 3 سال یکبار برای حفظ رتبه بندی کافی بود، اما در سال 2024، به روزرسانی سالانه محتوا باید بخشی از گردش کار استاندارد شما شود.

برای به روز رسانی محتوای خود برای بالاترین سئو، در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

? اطمینان حاصل کنید که همه داده ها و آمار دقیق تا حد ممکن به روزترین هستند.

? لینک به جدیدترین تحقیقات ، مطالعات موردی و مقالات خبری.

? مطالب را بازنویسی کنید. این به معنای معرفی، آگاهی و مثال های کاملاً جدید است.

? تمام لینک های داخلی و خارجی را بررسی کنید. تعمیر لینک های شکسته و یا لینک ها با 301 جایگزین کنید.

? به ساختن بک لینک ادامه دهید! بازخوانی یا بازنویسی محتوا فرصت عالی برای تبلیغ محتوای شما در رسانه های اجتماعی، روابط عمومی و مشترکین ایمیل فعلی شما است.

8- سیگنال های برند اهمیت بیشتری خواهند یافت

سیگنال های برند اهمیت بیشتری خواهند یافت

با این همه محتوای مصنوعی، نام و شهرت برند شما در سال 2024 قدرت سئو را حفظ خواهد کرد، تا زمانی که کار برای ایجاد نام تجاری خود به صورت آنلاین انجام داده باشید.

بیایید واضح بگوییم: گوگل در رتبه بندی موتورهای جستجو، برندهای بزرگ را بر برندهای کوچکتر اولویت نمی دهد. اما گوگل از سیگنال هایی مانند، متن انکر برند و حجم جستجوی برند برای درک اینکه آیا وب سایت شما به خوبی قابل اعتماد و معتبر است استفاده می کند.

از آنجایی که Google همچنان به تجربه و تخصص بیشتر اهمیت می دهد تا با ارزش را از بی ارزش در محتوا جدا کند، هرگز زمان بهتری برای پذیرفتن نام تجاری شما و استفاده از آن وجود نداشته است.

 سیگنال های برند خود را برای اهداف سئو بهبود بخشید:

? از وب سایت خود به صفحات رسانه های اجتماعی خود لینک دهید و برعکس. این به گوگل نشان می دهد که وب سایت شما حضور اجتماعی و زندگی خارج از وب سایت شما دارد.

? صفحات تماس قدرتمند داشته باشید این نشان می دهد که افراد واقعی پشت وب سایت و محتوای شما هستند وآنها با تجربه هستند!

? در روابط عمومی سرمایه گذاری کنید. لینک ها و نام های تجاری در وب سایت های معتبر نشان دهنده اعتبار شما به عنوان یک برند، کسب و کار یا سازمان است.

? در فهرست راهنماها، سایت های بررسی، و گردآورنده های شرکتهای دیگرعضو شوید. بر کیفیت بر کمیت تمرکز کنید و سایت هایی را که با صنعت شما مرتبط هستند اولویت بندی کنید. برای مثال ، یک شرکت لوله کشی باید یک لیست در Thumbtack ایجاد کند ، در حالی که یک شرکت نرم افزاری باید یک صفحه پروفایل در G2 ایجاد کند.

این تلاش ها برای برندسازی می تواند منجر به ظهور بیشتر در نتایج ارزشمند گوگل شود. آیا می خواهید بیشتر در لیست هایی مانند این ظاهر شوید؟

گوگل داده های مربوط به این نام های تجاری را نه فقط از وب سایت های برند بلکه «از سراسر وب» استخراج می کند.

بنابراین، تلاش هایی که برای ایجاد برند خود در منابع معتبر در سراسر اینترنت انجام می دهید، راهی مطمئن برای کمک به Google برای درک و اعتبار برند شماست.

9-گوگل تاکید بیشتری بر تعاملات کاربر و معیارهای تعامل خواهد داشت

گوگل تاکید بیشتری بر تعاملات کاربر و معیارهای تعامل خواهد داشت

در مورد میزان استفاده گوگل از معیارهای تعامل در الگوریتم رتبه بندی خود، بین متخصصان سئو اختلافات زیادی وجود دارد. اما اسناد پرونده ضد انحصار اخیر علیه گوگل نشان می دهد که تعامل کاربر نه تنها یک عامل رتبه بندی است، بلکه یک ستون رتبه بندی است.

در اسلاید زیر از ارائه گوگل با عنوان "3 ستون رتبه بندی" ، "تعاملات کاربر" به عنوان یک عامل رتبه بندی اصلی ذکر شده است.

همچنین روشن می کند که «کلیک ها، توجه به یک نتیجه و وارد کردن یک درخواست جدید» همگی واجد شرایط تعامل با کاربر هستند.

بنابراین مهم است که به این فکر کنید که محتوای وب شما چگونه به کاربران اجازه تعامل می دهد. ماژول های تعاملی مانند jumplinks و carousels همیشه برای بهبود تجربه صفحه خوب بوده اند ، اما وقتی یک کاربر روی آنها کلیک می کند، می تواند به گوگل نشان دهد که کاربران محتوای شما را جذاب و ارزشمند می دانند. مراقب باشید که در تلاش برای افزایش تعاملات ، اسپم دریافت نکنید. این ویژگی های تعاملی باید به تجربه کاربر سود برساند ، نه اینکه آن را مختل کند.

برای انجام طراحی سایت و سئومی توانید با شرکت طراحی سایت آرماناوب تماس بگیرید.