سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 ویژگی مفید وب سایت ها در سال 2024

وب سایت شما ویترین فروشگاه دیجیتال شماست. و عوامل زیادی اثر بخشی آن را تعیین می کنند. در سال 2024، اهمیت حضور آنلاین خوش ساخت بیش از هر زمان دیگری مهم است. موفقیت یک وب سایت چیزی بیشتر از زیباشناست. از این رو باید قابلیت ها ، تجربه خوشایند کاربری و بهترین شیوه ها را برای ساخت وب سایت ترکیب کرد.

این پست وبلاگ بر عناصر مورد نیاز برای تبدیل یک وب سایت تجاری به یک ابزار فروش قدرتمند برای موفقیت تمرکز دارد. می توانید اجزای اساسی را بیاموزید زیرا هر کدام تضمین می کنند که تعامل را افزایش دهید، اعتماد را تقویت کنید و کسب و کارها را به سمت برتری آنلاین سوق دهید.

7 ویژگی کارساز وب سایت

1-نام تجاری سفارشی

2-ناوبری ساده و موثر

3-محتوای نوشته شده با کیفیت بالا و مرتبط

4-تصاویر، ویدئو و گرافیک حرفه ای با نام تجاری

5-رابط کاربری بصری ، تجربه و طراحی وب سایت پاسخگو

6-نقد و بررسی ها

7-فراخوان ها برای اقدام و انتخاب مشترک

1- نام تجاری سفارشی برای وب سایت

نام تجاری سفارشی برای وب سایت

نام کسب و کار شما به نوعی هویت آنلاین شماست. بایستی حرفه ای و منحصر به فرد بودن را منتقل کند. و به ایجاد یک حضور آنلاین به یاد ماندنی کمک کند. نام تجاری متمایز برای شناسایی و علائم تجاری بسیار مهم است و لحن هویت کسب و کار شما را تعیین می کند. و اعتماد کاربران را تقویت می کند. نام کسب و کار شما باید به طور برجسته در وب سایت شما در URL، هدر (در لوگو)، پاورقی (پایین وب سایت شما) نمایش داده شود و در محتوای نوشته شده در صفحات سایت شما ذکر شود.

شخصی سازی دامنه URL

شخصی سازی دامنه URL

دامنه شخصی شما آدرس آنلاین شماست. که برای هویت آنلاین شرکت ضروری است زیرا در ایجاد اعتماد سازی و افزایش شناخت برند کاملا حرفه ای عمل می کند. با یک آدرس وب کوتاه و ساده، کسب و کارها متمایز می شوند. و یافتن و به خاطر سپردن آنها را برای کاربران آسان تر می کند. با یک آدرس وب کوتاه و ساده ، کسب و کارها برجسته می شوند. و یافتن  و یادآوریی آنها برای کاربران آسان تر می کند.

شخصی سازی دامنه نشان دهنده اصالت است. که به برندسازی بلند مدت ، سئو و بهینه سازی موتور جستجو و تلاش های بازاریابی موثر کمک می کند. دامنه شخصی یک سرمایه گذاری استراتژیک برای حضور دیجیتال معتبر و تأثیرگذار است.

لوگو وب سایت

طراحی لوگو حرفه ای برای هویت برند بصری شما بسیار مهم است. برای اطمینان از شناخت فوری برند، عمدتا لوگو در وب سایت، معمولاً در بالای سمت چپ یا مرکز هر صفحه نمایش داده می شود. لوگوی شما برای موثر بودن نیازی به بزرگ بودن ندارد، اما در جهت هدف کاربردی به عنوان لینک به صفحه اصلی باید آنجای صفحه باشد.

یک لوگوی خوب طراحی شده یک لنگر بصری در سراسر وب سایت است. که انسجام برند را تقویت می کند. و اعتماد بازدیدکنندگان را ایجاد می کند. لوگوی کسب و کار یک عنصر گرافیکی حیاتی است. که باید در جلو و مرکز قرار گیرد تا تاثیر بهینه بر روی وب سایت داشته باشد.

یک لوگو خوش ساخت در تمامی وب سایت نقش یک لنگر بصری را دارد. که انسجام برند را تقویت کرده و اعتماد بازدید کننده را بالا می برد. همچنین یک لوگو کسب و کار یک عنصر گرافیکی حیاتی است. که برای تاثیر مطلوب باید در جلو و مرکز وب سایت قرار گیرد.

2- ناوبری ساده و موثر وب سایت

ناوبری سایت می تواند تجربه کاربر را ایجاد یا خراب کند. در ساختار صفحه و مسیرهای واضح، یک منوی بصری بازدیدکنندگان را قادر می سازد. تا بدون زحمت وب سایت شما را کاوش کنند، اطلاعات پیدا کنند و با محتوای شما درگیر شوند. ناوبری آسان رضایت کاربر را افزایش می دهد، نرخ پرش را کاهش می دهد و در نهایت به موفقیت سایت شما کمک می کند. در واقع ناوبری موثر هدر و پاورقی برای یک وب سایت کاربر پسند بسیار مهم است.

سازمان صفحه

سازمان صفحه

ناوبری وب سایت شما از هدر و پاورقی شروع نمی شود، بلکه با سازماندهی صفحات وب سایت شما شروع می شود. صفحات باید در یک نقشه راه ساده، منطقی و استراتژیک (که نقشه سایت نیز نامیده می شود) ساختاربندی شوند. ساختار صفحه انتخاب های ناوبری را هدایت می کند. سادگی آن صرفاً یک انتخاب برای طراحی زیبایی شناختی نیست، بلکه عنصری سنجیده و حساب شده توسط کاربر است که به افراد امکان می دهد بدون زحمت در یک وب سایت حرکت کنند.

ناوبری اولیه

ناوبری اولیه

همانطور که گفته شد، قسمت هدر بالای وب سایت شما حاوی لوگوی شما و ناوبری اصلی است. که معمولاً در سمت راست بالا یا در یک منوی همبرگر قرار دارد. ناو اصلی، همراه با لوگو، اولین نقطه تماس است که بازدیدکنندگان را به صفحات برتر هدایت می کند. بهتر است تعداد آیتم های موجود در ناوبری اصلی خود را فقط به مهمترین موارد محدود کنید (4 تا 6 مورد ، به جز وب سایت هایی که خدمات زیادی ارائه می دهند. و به منوهای بزرگ یا فروشگاه های آنلاین با تن محصولات و دسته بندی ها نیاز دارند). موارد کمتر در ناوبری اولیه خستگی تصمیم گیری و سردرگمی را کاهش می دهد، زیرا دقیقاً جایی ارتباط برقرار می کند که شما از کاربر می خواهید برود.

فوتر وب سایت

فوتر وب سایت

در همین حال، فوتر به عنوان یک نقطه پایانی مناسب عمل می کند. و دسترسی سریع به لینک های ضروری، اطلاعات تماس، گزینه های ناوبری اضافی و صفحات سیاست حقوقی لازم، مانند سیاست های حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات را ارائه می دهد.

علاوه بر این ، فضای ارزشمندی را برای کاربران فراهم می کند تا برای پروفایل رسانه های اجتماعی لینک های سریع پیدا کنند که مشارکتی فراتر از وب سایت را تشویق می کند. سازماندهی صفحه، هدر، و ناوبری فوتر یک ساختار منسجم و شهودی ایجاد می کند. که به کاربران اطمینان می دهد که می توانند پیشنهادات وب سایت را بدون زحمت کشف کنند.

3- محتوای نوشتاری با کیفیت بالا و مرتبط

محتوای نوشتاری، ستون فقرات ارتباطات موثر در رسانه های مکتوب و آنلاین است. موفقیت یک وب سایت به اساس محتوای مفید ، با کیفیت بالا و مرتبط بستگی دارد.

این محتوا به بازدیدکنندگان اطلاع می دهد که وب سایت را به عنوان یک منبع معتبر در صنعت خود معرفی کنند. ارائه اطلاعات ارزشمند به طور واضح بازدید کنندگان را درگیر می کند. و می تواند رتبه بندی موتور جستجو را بهبود بخشد.

محتوای مفید به سوالات کاربران پاسخ می دهد، راه حل هایی ارائه می دهد، اعتماد ایجاد می کند و کاربران را تشویق می کند تا دوباره بازدید کنند. محتوای نوشتاری فقط مکمل طراحی نیست، بلکه نیروی محرکه آن است. برای ایجاد اعتبار برند و حفظ موفقیت آنلاین، به محتوای نوشتاری خوب نیاز دارید.

صفحه اصلی وب سایت با عنوان و توضیحات کوتاه

صفحه اصلی وب سایت با عنوان و توضیحات کوتاه

صفحه اصلی (هوم پیج) شما احتمالاً یکی از صفحات پر بازدید وب سایت شما است. این نیاز به محتوای نوشتاری مختصر و تاثیرگذار دارد. در قسمت بالا، می توانید از شعار کسب و کار خود استفاده کنید. که ماهیت برند شما را در بر می گیرد. و ارزش آن را در یک عبارت به یاد ماندنی منتقل می کند.

محتوای صفحه اصلی باید علاقه بازدید کنندگان را جلب کرده و حفظ کند. چگونه این کار را انجام می دهید؟ محتوا را طوری بنویسید که به نیازهای مخاطبان شما مرتبط و مفید باشد. آن را کوتاه و به راحتی قابل هضم کنید تا همه آن را بفهمند و بدانند کجا باید بروند.

صفحه درباره ما وب سایت

صفحه درباره ما وب سایت

صفحه باید شامل داستانی باشد. که مسیر، ارزش ها و مأموریت کسب و کار را مشخص کند. صفحه About فرصتی برای نشان دادن شخصیت پشت برند شما فراهم می کند، و آن را برای کسانی که وب سایت را کشف می کنند قابل درک و قابل اعتماد می کند.

خدمات وب سایت

صفحه خدمات شما نقطه کانونی برای برقراری ارتباط با پیشنهادات اصلی کسب و کار شما است. باید نمای کلی واضحی از خدمات ارائه دهد و ارزش آنها را برجسته کند. هر سرویس باید یک بخش اختصاصی داشته باشد. که ویژگی ها، مزایا و هر جنبه ای را شرح دهد. علاوه بر این، استفاده از کال تو اکشن CTA می تواند هم برای خرید، درخواست اطلاعات بیشتر و تماس با بازدید کنندگان را به گام های بعدی راهنمایی کند.

صفحات دیگری که به آن نیاز دارید عبارتند از: پرسش و پاسخ، وبلاگ، منابع، تماس، مکان، پیوند در بیو و موارد دیگر.

4-تصاویر ، ویدئو و گرافیک حرفه ای با نام تجاری

تصاویر، فیلم ها و گرافیک های حرفه ای برند برای انتقال یک هویت برند بصری منسجم و قانع کننده ضروری است. این عناصر به عنوان وسیله ای برای ارتباط بصری عمل می کنند. و تأثیری فوری و ماندگاری در بازدیدکنندگان ایجاد می کنند. تصاویر با کیفیت خیلی بالا جذابیت زیبایی شناختی وب سایت را افزایش می دهد. و حس حرفه ای بودن را القا می کند. شما همیشه به یک عکس خوب برای صفحه بیوگرافی تیم یا لینکدین خود نیاز دارید.تصاویری با طراحی خوب توجه کاربر را جلب و حفظ می کند، تعامل را تقویت می کند و به طور موثر روایت برند را منتقل می کند.

5-رابط کاربری بصری (UI) ، تجربه(UX) و طراحی وب پاسخگو (RWD)

یک وب سایت مدرن به یک رابط کاربری بصری (UI) و یک تجربه کاربری یکپارچه (UX) برای عملکرد بهینه و تعامل کاربر نیاز دارد. UI به نظر می رسد: زیبایی شناسی، رنگ ها، تایپوگرافی و چیدمان. UX نحوه عملکرد آن است: ساختار، عملکرد، تحقیق و آزمایش. هر دو نیاز به کشف، تفکر طراحی، قاب بندی، جزئیات، ارزیابی، آزمایش و احساس دارند. UI/UX به یکدیگر وابسته است و برای ایجاد یک محصول نهایی قوی باید به خوبی مشبک شود.

UI/UX متفکرانه تضمین می کند که بازدید کنندگان به راحتی می توانند با وب سایت پیمایش کنند. و با آن تعامل داشته باشند، محیطی کاربرپسند و سفری لذت بخش را ایجاد می کنند.

6-نقد و بررسی های وب سایت

بررسی ها و توصیفات برای یک وب سایت ضروری است. زیرا آنها تاییدیه های معتبر و تأثیرگذار از محصولات یا خدمات یک کسب و کار هستند. وقتی مشتریان به صورت آنلاین خرید می کنند، بدون شک بدون خواندن نظرات اولیه کلیک برای خرید را نمی کنند.

اعتماد از هر چیز دیگری مهمتر است و بررسی (ثبوت اجتماعی) از مشتریان راضی سریعترین راه برای دریافت آن است. توصیه ها و ارجاعات خانواده، دوستان و همکاران معمولاً معتبر هستند. و اعتماد به خرید شما را القا می کنند. بررسی های آنلاین از پلتفرم های شخص ثالث، مانند گوگل، آمازون، فیس بوک، Yelp و سایر پلتفرم های خاص صنعت، به تأیید صحت بررسی ها کمک می کنند، زیرا کاربران برای انتشار نظر به یک حساب کاربری نیاز دارند. حتی اگر بررسی های جعلی ممکن است اتفاق بیفتد، اما این پلتفرم ها دارای دستورالعمل ها و ربات های اسپم هستند که به محدود کردن آنها کمک می کنند.

نقدها و بررسی ها به شفافیت کمک می کنند، دیدگاهایی را در مورد تجربیات دنیای واقعی دیگران ارائه می دهند و به بازدید کنندگان کمک می کنند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند. نمایش نظرات مثبت به صورت استراتژیک در وب سایت به شهرت آنلاین مثبت کمک می کند، بر تصمیمات خرید تأثیر می گذارد و روابط پایدار با مخاطب برقرار می کند.

7-فراخوان اقدام (کال تو اکشن) و شرکت مشترک:

فراخوان ها برای اقدام (CTA) جزء اساسی یک وب سایت موفق هستند. به طور معمول، آنها لینک های دکمه ای هستند که به صورت استراتژیک در سرتاسر وب سایت در هدر، چندین بار در یک صفحه و گاهی اوقات در فوتر قرار می گیرند. CTAها به عنوان پست های راهنما عمل می کنند که با ناوبری ساده بازدیدکنندگان را به سمت اقدامات مورد نظر (اهداف وب سایت شما) هدایت می کنند. چه انجام خرید باشد، چه اشتراک در خبرنامه یا تماس با کسب و کار، CTAهای خوش ساخت کاربران را برای برداشتن گام های بعدی ترغیب و تشویق می کند. CTA ها نقش مهمی در تبدیل ترافیک وب سایت به تعاملات معنادار و در نهایت، هدایت نتایج مطلوب برای کسب و کار دارند.

نتیجه گیری

7 ویژگی مفید وب سایت، یک وب سایت تجاری مؤثر را تعریف می کند. که پایه و اساس تعامل و اعتماد کاربر را تشکیل می دهد. هر ویژگی ، از ایجاد هویت برند گرفته تا اطمینان از عملکرد یکپارچه، هر کدام نقشی محوری دارند. همه اینها با هم نقشه راهی برای کسب و کارها برای برتری در چشم انداز دیجیتال رقابتی ایجاد می کنند. که بر اهمیت رویکرد کاربر محور و ارتباطات آنلاین استراتژیک تأکید می کنند. امیدواریم این پست برای شما مفید بوده باشد. برای پرسیدن سوال در صورت نیاز به کمک بیشتر با کارشناسان فنی شرکت طراحی سایت آرماناوب تماس بگیرید.