سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات کلیدی برای عکاسی صنعتی از مناظر سیاه و سفید

حتی با شروع فناوری مدرن در دوربین های دیجیتال که رنگ و جزئیات فوق العاده ی را به ارمغان آورده است. اما همچنان هنر قدیمی عکاسی صنعتی از منظره سیاه و سفید مانند همیشه محبوب است.

عکس های سیاه و سفید همچنان اثر بسیار قدرتمند و احساسی دارند. وقتی درست عکاسی شود. حتی می توانند چشمگیرتر از آن تصاویر پر رنگ و اشباع شده در شبکه های اجتماعی باشند. بنابراین، اگر هنوز این رسانه قدیمی را دوست دارید. ما لیستی از 9 نکته اساسی برای عکاسی صنعتی حرفه ای از منظره سیاه و سفید را گردآوری کرده ایم که شامل سوژه های ایده آل برای این کار می شود.

1-کنتراست عنصر کلیدی است

کنتراست عنصر کلیدی است در عکاسی صنعتی

برخلاف عکاسی رنگی، کنتراست بالا عنصر کلیدی برای عکاسی منظره سیاه و سفید است. در واقع آن چیزی است که ما معمولاً در عکس های منظره رنگی سنتی به دنبال آن هستیم.

به طور معمول،یک صحنه با کنتراست بالا می تواند فاقد رنگ و بافت باشد. ما طیف وسیعی از رنگ ها را می خواهیم که به جدا سازی عناصر کمک کند و طیف وسیعی از رنگ ها، بافت و زیبایی را ارائه دهد.

چه پررنگ و چه کمرنگ، رنگ به ما کمک می کند تا عناصر و بافت صحنه را انتخاب کنیم. بیشتر عکس های منظره را بگیرید. و آنها را به سیاه و سفید تبدیل کنید همه چیزهایی که محو می شوند تصویر صاف به نظر می رسند.

هنگام عکاسی صنعتی سیاه و سفید، کنتراست ایجاد شده توسط تأثیر متقابل نور، سایه و رنگ های شدید مهم است نه رنگ چشم انداز.

ما به دنبال یک کنتراست قوی بین این دو هستیم. تا یک تصویر پویا تاثیرگذار ایجاد کنیم. صحنه های با نور پس زمینه نمونه خوبی از این موضوع هستند.

2-به دنبال رنگ های متضاد قوی باشید

در عکاسی به دنبال رنگ های متضاد قوی باشید

در حالی که رنگ در اینجا نقش کمتری ایفا می کند، اما کاملاً بی اهمیت نیست. تفاوت های اصلی که باید به دنبال آنها باشید. رنگ های متضاد قوی هستند که در صورت تبدیل به سیاه و سفید به صورت روشن و تیره قابل تشخیص هستند.

واضح است که سفید روشن در برابر سیاه یا حتی آبی، بسیار تیره خواهد بود. سایر موارد مانند قرمز تیره و زرد روشن نیز مواردی هستند که باید به دنبال آنها باشید. رنگ های متضاد آسمان آبی عمیق با ابرهای سفید پراکنده، روشن و پف کرده اغلب به خوبی به سیاه و سفید تبدیل می شوند.

3-هنگام عکاسی صنعتی دوربین خود را روی حالت سیاه و سفید قرار دهید، اما نسخه اصلی را رنگی نگه دارید

تجسم جهان سیاه و سفید ممکن است سخت باشد، و رنگی که قبل از شما می بینید می تواند حواس شما را پرت کند، به خصوص زمانی که قصد دارید عکس های تک رنگ بگیرید.

بنابراین، هنگامی که قصد دارید صحنه را سیاه و سفید بگیرید، بهترین راه این است که پروفایل رنگی دوربین خود را روی تک رنگ قرار دهید.

دوربین خود را طوری تنظیم کنید. که با فرمت RAW یا حداقل RAW + JPEG عکاسی کند. برای بهترین نتیجه، همیشه بهتر است در RAW عکس بگیرید و در طول پس پردازش، تبدیل خود را به تک رنگ انجام دهید.

هنگام تبدیل خود، همچنین می توانید نحوه تبدیل تک رنگ ها را با تیره کردن آبی و روشن کردن رنگ سفید و سایر رنگ های روشن کنترل کنید تا کنتراست تصویر سیاه و سفید نهایی خود را افزایش دهید. شما همچنین نسخه رنگی را حفظ خواهید کرد و در برخی موارد ممکن است تصویری دریافت کنید که در هر دو به خوبی کار کند.

4-توجه بیشتری به کنتراست، اشکال،بافت ها و خطوط پیشرو داشته باشید

وقتی صحبت از عکاسی صنعتی حرفه ای به میان می آید، اینها بی معنا هستند، اما در سیاه و سفید اهمیت بیشتری پیدا می کند. هنگامی که رنگ از بین می رود، عناصر موجود در صحنه شما می توانند حتی بیشتر با یکدیگر ترکیب شوند و به سختی می توان آنها را تشخیص کرد.

5- سایه ها دوست شما هستند

در عکاسی دیجیتال مدرن، دستیابی به محدوده دینامیکی بهتر از سنسور است. به جای اینکه به دنبال تغییر رنگ های زیبا و صاف مانند عکاسی رنگی باشیم، می خواهیم افراط های بیشتری را بین قسمت های روشن و تاریک صحنه ببینیم.

سایه ها به افزودن شکل و بافت به صحنه کمک می کنند، که وقتی رنگ را از بین می برید، آشکارتر می شود. این دلیل دیگری است که چرا اغلب خوب است دوربین را روی حالت سیاه و سفید قرار دهید. زیرا دیگر حواس تان به رنگ پرت نمی شود و می توانید روی روشنایی و تاریکی صحنه تان تمرکز کنید.

سایه ها همچنین می توانند عناصر یا اشکال پیش زمینه جالبی را در عکس شما ایجاد کنند، به ویژه هنگام عکاسی از معماری یا مناظر شهری.

6-در روزهای آفتابی روشن ،حتی در ظهر عکس بگیرید

در روزهای آفتابی روشن ،حتی در ظهر عکس بگیرید

در سیاه و سفید، ما به دنبال کنتراست هستیم زیرا در این زمان از روز، کنتراست در بالاترین حد خود است. فیلتر پلاریزه در اینجا بسیار مفید است. مه را از بین می برد و کنتراست را در صحنه شما افزایش می دهد. رنگ آسمان آبی بدون ابر کسل کننده است، اما وقتی آنها را با یک قطبش تیره کنید و سپس آنها را به سیاه و سفید تبدیل کنید، تأثیر بسیار چشمگیری دارد. در روزهایی که آسمان آبی و ابرهای سفید پف آمیز پراکنده دارند، حتی دراماتیک تر است.

7-از صحنه های مه آلود با نور پس زمینه عکس بگیرید

از صحنه های مه آلود با نور پس زمینه عکس بگیرید

صحنه های مه آلود در سیاه و سفید به خوبی کار می کنند.به ویژه به این دلیل که معمولاً فاقد رنگ هستند. مه سفید روشن است و به خوبی برجسته خواهد شد.با این حال، به دنبال صحنه هایی باشید که در آن مه برای حداکثر تاثیر و درام روشن می شود زیرا این باعث ایجاد تضاد بیشتر بین مه و منظره پشت آن می شود.

نور پس زمینه سفیدی مه را افزایش می دهد،در حالی که چشم انداز و سایر عناصر در صحنه سایه های تیره خواهند بود. این یک تصویر قدرتمند و پویا ایجاد می کند که وقتی به سیاه و سفید تبدیل می شود، عالی به نظر می رسد.برای اطلاع از قیمت عکاسی صنعتی می توانید با کارشناسان آرماناوب تماس بگیرید.

8-عکس آب

عکس آب در عکاسی صنعتی

آب سوژه فوق العاده ای برای عکاسی صنعتی سیاه و سفید است. آب نور را منعکس می کند و اغلب تضاد دوست داشتنی بین آن و منظره ایجاد می کند.

معمولاً برای عکاسی رنگی باید در یک روز ابری، از آب به خصوص آبشارها و رودها عکاسی کنید. در غیر این صورت ، آب خیلی روشن است ، و محدوده دینامیکی برای دوربین خیلی بزرگ است. باز هم، این مورد برای عکاسی سیاه و سفید صدق نمی کند و می توانید در هر زمانی از روز از مناظر آبی عکس بگیرید.

تفاوت در اینجا این است که شما باید بیشتر به دنبال صحنه ای باشید که محیط اطراف شما با آب درون آن تضاد بیشتری داشته باشد. آبشارها و رپیدها سوژه های فوق العاده ای برای عکس های سیاه و سفید هستند.

9- در روزهای ابری، ابری یا بارانی به بیرون بروید

در روزهای ابری، ابری یا بارانی به بیرون بروید

ما اغلب فکر می کنیم که این نوع روزها برای عکاسی منظره غلیظ هستند، اما عکس آن در مورد عکاسی منظره سیاه و سفید مناسب است.

یک روز ابری می تواند برای مناظر دریایی سیاه و سفید و تصاویر مینیمالیستی عالی باشد پس به سمت ساحل بروید و به دنبال منظره ای با اسکله، قایق تنها یا چند صخره به خوبی در پیش زمینه باشید.همچنین، از یک فیلتر ND برای دریافت نوردهی طولانی استفاده کنید تا ظاهر هنری زیبا و مینیمالیست ایجاد کنید. مثل هر چیز دیگه ای ، تمرین کلید پیشرفت است. پس بیرون بروید ، این 9 نکته کلیدی برای عکاسی از منظره سیاه و سفید را عملی کنید ، و ببینید چه چیزی می توانید به دست آورید.