سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات فیس بوک در مقابل تبلیغات گوگل

عموما برای صاحبان مشاغل سردرگمی که هست نمی دانند که آیا روی تبلیغات فیس بوک سرمایه گذاری کنند یا تبلیغات گوگل؟ با این حال،پاسخ به این پرسش به این سادگی نیست.

از یک طرف، گوگل به عنوان برترین موتور جستجو در اینترنت شناخته می شود. و از طرفی دیگر، فیس بوک بیشتر از یک چهارم جمعیت جهان را با دوستان و خانواده متصل می کند. هر دو پلتفرم فرصت های تبلیغاتی ارزشمندی را ارائه می دهند،اما به دلایل مختلف. انتخاب شما برای کمپین بعدی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

اگر در این شرایط هستید، قبل از تصمیم گیری، درک تفاوت های قابل توجه بین این دو پلتفرم بسیار مهم است.

تبلیغات فیسبوک چیست؟

تبلیغات فیسبوک چیست؟

تبلیغات فیس بوک Facebook راهی برای کسب و کارهاست. در واقع، راهی برای نشان دادن پیام های خود به مردم در بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است. تبلیغات می توانند در مکان های مختلف در Facebook ، مانند newsfeed  اخبار ، در کنار صفحه و حتی در دستگاه های تلفن همراه از طریق شبکه مخاطب ظاهر شوند.

برای مثال ،اگر شما در فید خبری فیس بوک facebook newsfeed خود حرکت کنید براحتی می توانید آگهی برای یک برند لباس جدید را  ببینید. این تبلیغ وجود دارد زیرا برند لباس برای نشان دادن آن به افرادی مانند شما که ممکن است به لباس هایشان علاقه مند باشند، پول پرداخت کرده است.

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟

برندهای تجاریی با پرداخت هزینه از طریق تبلیغات یا گوگل ادز می توانند به آسانی پیام های خود را در سراسر شبکه گسترده گوگل ارسال کنند. این شامل نمایش تبلیغات در بیش از 2 میلیون وب سایت است که بخشی از شبکه نمایش Google هستند، و همچنین در صفحات نتایج جستجوی موتور جستجوی Google، که هر روز حدود 3.5 میلیارد جستجو دریافت می کند.

این شامل نمایش تبلیغات در بیش از 2 میلیون وب سایت است که بخشی از شبکه نمایش گوگل هستند. همچنین قابل ذکر است که روزانه حدود 3.5 میلیارد جستجو در صفحات موتور جستجوی گوگل دریافت می شوند.

تصور کنید در حال جستجوی یک جفت کفش ورزشی جدید در گوگل هستید. اولین لینک هایی که در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند ممکن است تبلیغات از مارک های کفش باشند. که می خواهند چشم شما را جلب کنند. این برندها به گوگل پول می دادند تا تبلیغات خود را در آنجا قرار دهد تا افرادی مانند شما که به دنبال کفش های کتانی هستند ابتدا آنها را ببینند.برای اطلاع از هزینه گوگل ادز با کارشناسان آرماناوب تماس بگیرید.

تبلیغات فیس بوک و گوگل: روشی که آنها کار می کنند

هم گوگل و هم فیس بوک دسترسی بسیار زیادی به اینترنت دارند. هم گوگل و هم فیس بوک دسترسی بسیار زیادی به اینترنت دارند. از سوی دیگر، فیس بوک دارای یک پایگاه کاربری خیره کننده با بیش از 2.2 میلیارد نفر است که آن را به بزرگترین شبکه اجتماعی در سطح جهان تبدیل می کند.

تبلیغ کنندگان با هر دو پلتفرم به خوبی آشنا هستند. زیرا گوگل و فیس بوک به طور مشترک 60 درصد از هزینه های تبلیغات دیجیتال در سراسر جهان را بر عهده دارند.

فرض کنید شما صاحب یک نان فروشی محلی هستید. که به دنبال تبلیغ خط شیرینی جدید خود هستید. شما ممکن است استفاده از تبلیغات فیس بوک را برای هدف قرار دادن کاربران در منطقه خود که علاقه مند به پخت و پز یا دسر هستند، در نظر بگیرید.

از سوی دیگر، اگر در حال راه اندازی دوره آنلاین تزئین کیک هستید، ممکن است تبلیغات گوگل ادز در دستیابی به کاربرانی که فعالانه چنین موضوعاتی را جستجو می کنند، مؤثرتر باشد.

هزینه که باید برای هر پلتفرم پرداخت شود

فاکتور دیگری که باید در نظر گرفت مقرون به صرفه بودن هر پلتفرم است. در حالی که تبلیغات گوگل ادز می تواند نتایج فوری را به کاربرانی که فعالانه محصولات یا خدمات را جستجو می کنند ارائه دهد. در مقابل تبلیغات فیس بوک نیز گزینه های هدف گیری دقیقی را برای دستیابی به جمعیت یا علایق خاص ارائه می دهد.

بسته به بودجه و اهداف تبلیغاتی شما، یک پلتفرم ممکن است ارزش بهتری برای سرمایه گذاری شما ارائه دهد.

در حالی که هم گوگل ادز و هم فیسبوک فرصت های گسترده ای برای دسترسی و تبلیغات ارائه می دهند ، درک تفاوت ها و هماهنگی آنها با اهداف کسب و کار شما می تواند کلید تصمیم گیری آگاهانه باشد.

اگر شما هنگام هدف گذاری دقیق، مقرون به صرفه بودن یا قصد کاربر را در اولویت کاری خود قرار دهید، انتخاب پلتفرم مناسب می تواند به طور قابل توجهی بر موفقیت کمپین های تبلیغاتی شما تأثیر بگذارد.

مزایای گوگل ادز

مزایای گوگل ادز

مخاطبان وسیع

گوگل در قلمرو موتورهای جستجو عالی است که بیش از 99000 جستجو در ثانیه را پردازش می کند. با الگوریتم پیشرفته RankBrain ، انتظار می رود حجم جستجو همچنان افزایش یابد بطوریکه حجم مخاطبان گوگل از رقبای خود فراتر رفته و همچنان در حال گسترش می باشد.

قالب های تبلیغاتی متنوع

این پلتفرم که قبلا به عنوان Google AdWords شناخته می شد. برای ارائه فرمت های مختلف تبلیغاتی فراتر از تبلیغات مبتنی بر متن سنتی تکامل یافته است. از بررسی ها و لینک های سایت گرفته تا بهینه سازی تلفن همراه و مکان یابی، معمولا تبلیغ کنندگان دارای طیف وسیعی از ویژگی ها برای افزایش جذابیت تبلیغات و رسیدن به مخاطبان متنوع هستند.

قابلیت های بازاریابی مجدد

تبلیغات گوگل ارتباط با کاربرانی که قبلا با برند شما تعامل داشته اند را ساده می کند. به عنوان مثال، اگر کاربری از فروشگاه آنلاین شما بازدید می کند و کالایی را به سبد خرید خود اضافه می کند و بدون تکمیل خرید از آن خارج می شود از اینرو شما می توانید دوباره با او در Google، YouTube یا از طریق بزرگترین وب سایت های تجارت الکترونیک ارتباط برقرار کنید.

مزایای تبلیغات فیس بوک

مزایای تبلیغات فیس بوک

هدف گذاری دقیق

فیس بوک بخاطر گزینه های هدف گیری پیشرفته خود بیشتر به چشم میاد. با ویژگی هایی مانند جمعیت شناسی، رفتارها، رویدادهای زندگی و علایق، می توانید به طور موثرتری به مشتریان ایده آل خود دسترسی پیدا کنید.

جذابیت بصری

برخلاف تبلیغات متنی گوگل، فیسبوک بر محتوای جذاب بصری تاکید دارد. تحقیقات نشان می دهد که تبلیغات بصری 43 درصد متقاعد کننده تر از تبلیغات متنی هستند از اینرو، فیسبوک Facebook را به یک پلتفرم عالی برای ایجاد تصاویر چشمگیر که کاربران را درگیر می کند ، تبدیل می کند.

مقرون به صرفه

علیرغم تغییرات بودجه که به عواملی مانند رقابت و اهداف کمپین بستگی دارد ولی تبلیغات Facebook همچنان یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های PPC است زیرا هنگامی که با هدف گذاری دقیق و قابلیت های تبلیغات بصری ترکیب می شود ، بازده بالقوه سرمایه گذاری (ROI) می تواند چشمگیر باشد.

کدام پلتفرم را باید انتخاب کنید؟

ابتدا اهداف کمپین مشتری خود را در نظر بگیرید. اگر آنها قصد دارند فروش فوری را افزایش دهند ، تبلیغات گوگل ادز ممکن است بهترین انتخاب باشد. با این حال، اگر هدف آنها افزایش دیده شدن برند یا دستیابی به مخاطبان گسترده تر باشد، تبلیغات فیس بوک می تواند مناسب تر باشد. علاوه بر این، مانند بسیاری از نمونه های خرده فروش، بودجه تبلیغاتی مشتری و تخصص فنی آژانس خود را نیز در نظر بگیرید. آیا انها می توانند تبلیغات گوگل را در یک بازار رقابتی خریداری کنند ؟  آیا آژانس شما می تواند تبلیغات تصویری یا ویدئویی facebook را ایجاد کند ؟  پاسخ به این سوالات به طرح یک استراتژی قابل انجام و عملی کمک خواهد کرد.

نحوه استفاده از تبلیغات گوگل و فیسبوک با هم

تبلیغات گوگل و تبلیغات فیس بوک می توانند برای افزایش آگاهی، تعامل و تبدیل ها به طور موثر همکاری کنند. از آنجایی که اغلب برای تبدیل مشتری به چندین نقطه تماس نیاز است، ادغام این پلتفرم ها می تواند سودمند باشد و نکات بازاریابی وابسته را ارائه دهد.

به عنوان مثال ، افرادی که در معرض تبلیغات facebook مشتری شما قرار دارند ممکن است علاقه اولیه خود را به پیشنهاد ابراز کنند. اما اطلاعات بیشتری در مورد برند و پیشنهادات آن می خواهند. در اینجا، استفاده از نام تجاری به عنوان یک کلمه کلیدی در کمپین های جستجو و همسو کردن پیام ها با تبلیغات فعلی فیس بوک می تواند مفید باشد. این رویکرد، مخاطبان بی غرض فیس بوک را برای یافتن اطلاعات مرتبط در گوگل راهنمایی می کند، پیام بازاریابی را تقویت و اعتماد را شکوفا می کند.

این هم افزایی بین پلتفرم ها نه تنها اثربخشی کلی بازاریابی را افزایش می دهد، بلکه قابلیت اطمینان را به مشتریان بالقوه نشان می دهد.

نتیجه گیری

در مقایسه ابزارها و شبکه ها، پاسخ به سختی واضح است زیرا موضوع انتخاب و برتری یکی بر دیگری نیست. بلکه فیس بوک و گوگل ادز می توانند مکمل یکدیگر باشند، به ویژه در تلاش های بازاریابی مجدد. همینطور بسیاری از بازاریابان از شروع بازاریابی مجدد در هر دو پلتفرم حمایت می کنند. در مورد تخصیص بودجه، هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد. این بستگی به این دارد که چه چیزی برای کسب و کار شما بهتر عمل می کند. از این ملاحظات به عنوان نقطه شروع استفاده کنید، اما به طور مداوم داده ها را جمع آوری کنید تا اثر بخشی را تعیین و مطابق با آن تنظیمات را انجام دهید.