سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهینه سازی ساختار URL در سئو

یک URL آدرس وب است که برای دسترسی به یک صفحه وب وارد مرورگر می کنیم.

به URL های وب، لینک نیز گفته می شود. بسیاری از افراد برای دسترسی مستقیم به وب سایت شما روی لینک کلیک می کنند. پس آیا اهمیتی دارد که URL صفحه چیست؟ بله، اهمیت دارد! اینکه لینک شما چگونه به نظر می رسد مهم است.

ساختار URL چیست؟

ساختار URL چیست؟

URL یک آدرس در اینترنت است. که از یک پروتکل، نام دامنه و یک مسیر تشکیل شده است.

پروتکل این است که مرورگر چگونه اطلاعات مربوط به آن صفحه را دریافت می کند، یا http:// یا https:// "s" مخفف secure است. زیر دامنه بخشی از دامنه است که قبل از دامنه اصلی "روت" قرار دارد. شما می توانید چندین زیر دامنه ایجاد کنید ، اما آنها اساسا وب سایت متفاوتی هستند بنابراین شما نمی خواهید زیر دامنه های زیادی داشته باشید. مگر اینکه واقعا به آنها نیاز داشته باشید. زیر دامنه ها برای سازماندهی محتوا در وب سایت شما ایجاد می شوند. شما نه فقط از www. ،  بلکه می توانید از هر رشته ای از کاراکترها برای یک زیر دامنه استفاده کنید .

نام دامنه، آدرس جداگانه ی است که یک وب سایت در آن قرار دارد.

دامنه سطح بالا TLD ، به عنوان مثال ، com ، org ، net است و  تعداد دیگر

مسیر به مکان دقیق یک صفحه ، پست یا فایل اشاره دارد.

ساختارهای URL می توانند متفاوت باشند

 URL می توانند متفاوت باشند

همه وب سایت ها از ساختار URL یکسان استفاده نمی کنند. و مشکلی نیست.

ساختار URL یک وب سایت به نیازهای ویژه و خاص وب سایت بستگی دارد. به عنوان مثال ، URL یک سایت بین المللی احتمالا برای چندین زبان یا مکان ،ساختار یافته است. لازم بذکر است ساختار URL در یک وب سایت وبلاگ ممکن است متفاوت از تجارت الکترونیک باشد و همچنین ساختار URL یک وب سایت دولتی احتمالا با یک شبکه اجتماعی متفاوت خواهد بود.

بسته به هدف وب سایت، ساختارهای URL متفاوت خواهد بود، اما صرف نظر از اینکه چه ساختاری انتخاب می شود، بهترین روش های اساسی همچنان برای حفظ ساختار URL مناسب اعمال می شود.

چرا ساختار URL برای سئوی سایت اهمیت دارد؟

URL ها سازماندهی محتوای وب سایت شما هستند. آنها رابط بین محتوای شما و کاربر هستند. ساختار URL به این دو دلیل اصلی اهمیت دارد:

1-تجربه کاربری

تجربه کاربری عالی مهم ترین عامل در مورد سئو سایت است. تجربه کاربری خود را از طریق ساختار URL با رتبه بندی صفحه، بهبود دهید.

شما می خواهید وب سایت خود را تا حد امکان آسان کنید. تا افراد بتوانند با اطمینان به سایت دسترسی پیدا کنند ، نه از روی سردرگمی.

علاوه بر ساختاربندی URL های خود با سازماندهی منطقی، از URL های سئو دوستانه استفاده کنید. علاوه بر ساختاربندی URL های خود با سازماندهی منطقی، از URL های سئو دوستانه استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد پنکیک هستید، آدرس اینترنتی مانند https://en.wikipedia.org/wiki/pancake به شما کمک می کند تا روی آن لینک کلیک کنید.

URL های ساده بهترین تجربه کاربری را ارائه می دهند. URL ها را با کلمات کلیدی توصیفی بهینه کنید که درک روشنی از محتوای صفحه ارائه می دهد.

شما می خواهید URL های خود را بهینه کنید زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند نتایج مرتبط را به جستجوگران ارائه دهند و بنابراین جستجوگران دقیقاً می دانند که اگر روی پیوند کلیک کنند چه چیزی را می بینند.

2- PageRank

ساختارهای URL به گوگل می گویند که صفحات مختلف وب سایت در مورد چه چیزی هستند. و چگونه با یکدیگر ارتباط دارند. پیوند داخلی (پیوندها به صفحات داخل سایت شما) به این امر نیز کمک می کند.

هنگامی که URL های خود را برای افراد بهینه می کنید، خزیدن و فهرست بندی وب سایت خود را برای ربات های موتور جستجو برای ارائه محتوای مرتبط به جستجوگران آسان تر می کنید.

URL ها یک فاکتور رتبه بندی در گوگل هستند.

این به این معنی است که ساختارهای URL بهینه شده رتبه صفحه گوگل  ( PR) را ارتقا می دهند. رتبه صفحه روشی است که گوگل ارزش یک صفحه وب و ارتباط آن را با یک عبارت جستجو می سنجد.

دامنه های ریشه یا اصلی معمولاً بیشترین رتبه صفحه را دارند. زیرا استفاده از کلمات کلیدی در صفحات اصلی می تواند رتبه بندی شما را بهبود بخشد، بطوری که برای رتبه بندی لازم نیست تنها به کلمات کلیدی URL تکیه کرد.

از پر کردن URL ها با هر کلمه کلیدی خودداری کنید و فقط مواردی که مفید است را درج کنید.

URL های مناسب سئو، احتمال کلیک روی لینک را افزایش می دهند و این می تواند رتبه صفحه شما را نیز افزایش دهد.

پس از اینکه سایت شما فعال شد و هر زمان که URL صفحه را ویرایش کردید، نقشه سایت خود را در سرچ کنسول گوگل (دوباره) ارسال کنید.

12 روش سئو برای URL ها

1-از یک ساختار URL خوب پیروی کنید

قبل از شروع ساخت وب سایت خود، باید سلسله مراتب URL را مشخص کنید. هیچ قانون مشخصی برای بهترین ساختار URL مطلق وجود ندارد. و URL ها بسته به هدف سایت می توانند متفاوت باشند. ساختار URL خود را بصری کنید. تا کاربران و موتورهای جستجو بتوانند به سرعت و به راحتی ارتباط بین صفحات مختلف سایت شما را درک کنند. وقتی ساختار URL شما درست شد، انتخاب کلمات کلیدی URL مناسب برای هر صفحه بسیار ساده است.

2- از پروتکل HTTPS استفاده کنید

HTTPS نسخه ایمن پروتکل HTTP است. یک لایه سوکت ایمن (SSL) ارتباطات بین مرورگر شما و یک وب سایت را رمزگذاری می کند، بنابراین حتی اگر هکرها موفق به به دام انداختن داده ها شوند، نمی توانند آن را بخوانند.

HTTPS وب سایت شما را معتبرتر می کند. زیرا اعتماد را در کاربران ایجاد می کند بنابراین آنها در هنگام خرید با اطلاعات کارت اعتباری، آدرس و شماره تلفن خود احساس امنیت بیشتری می کنند.

این یکی ساده به نظر می رسد اما فقط 69? از تمام وب سایت ها در حال حاضر به HTTPS هدایت می شوند.

3- پیشوند www را پنهان کنید

پیشوند www برای جلوگیری از سردرگمی استفاده می شود زیرا بسیار واضح است که به معنای دامنه وب سایت است. اما امروزه لازم نیست که آن را در نظر بگیریم و اگر آن را وارد کنید، قدیمی به نظر می رسد، تایپ آن زمان بیشتری می برد و فضای بیشتری را در نوار آدرس اشغال می کند. در واقع، مرورگر کروم WWW و HTTPS:// را در نوار آدرس خود پنهان می کند، زیرا نمایش اطلاعات واقعاً چندان مهم نیست زیرا نشانگر قفل امن را دارند. اگر می خواهید آن را ببینید، فقط در نوار آدرس دوبار کلیک کنید، هنوز آنجاست.

4-URL صفحه را ویرایش کنید تا مرتبط باشد

وقتی صفحه ای را در سایت خود منتشر می کنید باید هدف مشخصی داشته باشد. از اعداد گیج کننده ، بی ربط و آنهایی که به طور تصادفی تولید می شوند استفاده نکنید.

URL های صفحه وب سایت خود را سفارشی کنید تا توصیفی از محتوای داخل صفحه باشد. این تجربه کاربری شما را بهبود می بخشد و می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد.

5- کوتاه و ساده نگه دارید

اکثر URL ها به طور خودکار از عنوان صفحه یا پست به عنوان URL پیش فرض استفاده می کنند، اما گاهی اوقات عنوان می تواند یک رشته طولانی غیر ضروری از کاراکترها برای URL باشد. هرچه URL کوتاهتر باشد بهتر است زیرا URL های کوتاه نیز رتبه بالاتری دارند.

6-از کلمات کلیدی معنی دار استفاده کنید

از 1 تا 2 کلمه کلیدی در URL خود استفاده کنید که مرتبط هستند. و به گوگل بگویید صفحه باید برای چه چیزی در نتایج جستجو نشان داده شود. URL خود را با بیش از این پر نکنید زیرا می تواند به عنوان اسپم ظاهر شود. از یک کلمه کلیدی که در عنوان صفحه یا پست است استفاده کنید. علاوه بر URL، شما همچنین می خواهید این کلمات کلیدی را به توضیحات متای صفحه خود اضافه کنید زیرا گوگل این کلمات را در نتایج جستجو پررنگ می کند و این باعث می شود صفحه شما بیشتر متمایز شود.برای طراحی وب سایت می توانید با شرکت طراحی سایت آرماناوب تماس بگیرید.

7-برای جدا کردن کلمات از خط فاصله استفاده کنید

URL ها از فاصله ها برای جداسازی کلمات استفاده نمی کنند از اینرو از زیر خط هم استفاده نکنید.

معمولا در بهترین شیوه های سئو از خط کش یا خط فاصله بین کلمات استفاده می کنند زیرا این روش به گوگل و کاربران می گوید که فاصله بین کلمات کجاست و خواندن آن ها بسیار راحت تر شده است.

در اینجا یک مثال از تفاوت هایفن ها ( خط تیره) وجود دارد:

designpowers.com/blog/urlstructureseobestpractices designpowers.com/blog/url-structure-seo-best-practices

8-کلمات توقف را حذف کنید

کلمات توقف در زبان فارسی ( از، به، و، را ) و در زبان انگلیسی ( the, and, or, of, a, an, to, for, etc.) لازم نیست در URL شما باشند. این کلمات را از URL خود حذف کنید تا کوتاهتر و خواناتر شود. در URL این پست می توانید ببینید که من کلمه "برای for " را حذف کردم زیرا خواندن و به خاطر سپردن آن کوتاه تر و آسان تر است.

9-از حروف کوچک استفاده کنید

Urll ها برای همه چیز پس از نام دامنه حساس هستند مانند حروف بزرگ و کوچک،  این بدان معنی است که DesignPowers.com همچنان شما را به designpowers.com می برد، اما designpowers.com/Contact شما را به جای صفحه تماس ما به صفحه 404 می برد.

همیشه از حروف کوچک برای Urll های خود استفاده کنید و اگر از حروف بزرگ استفاده کردید ، لینک های خود را به روز کنید و به لینک های جدید وصل کنید.

Squarespace به طور خودکار از حروف کوچک استفاده می کند بنابراین اگر این پلتفرم وب سایت شما است ، شما هیچ چیز برای نگرانی در مورد حساسیت به حروف کوچک ندارید.

URL-10 های قدیمی را تغییر مسیر دهید

احتمالا با گذشت زمان تغییراتی در سایت خود ایجاد خواهید کرد و ممکن است ساختار URL را انتخاب کنید و سپس تصمیم بگیرید که که بعداً برای بهبود قابلیت استفاده آن را تغییر دهید. در این مورد ، بهترین شیوه است و توصیه می شود که تغییر مسیر دائمی را اضافه کنید.

تغییر مسیرها تضمین می کند که هیچ لینک شکسته ای برای افراد و ربات ها وجود ندارد. هر زمان که یک URL را ویرایش یا تغییر دهید ، یک تغییر مسیر 301 اضافه کنید تا اگر کسی روی URL قدیمی کلیک کند ، به طور خودکار به URL جدید منتقل شود و صفحه خطای 404 شکسته را مشاهده نکند.

با این حال، از تغییر مسیرهای بیش از حد خودداری کنید زیرا می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند. یک یا دو تغییر مسیر خوب است، اما بهترین روش این است که صفحه را بدون هیچ گونه حلقه تغییر مسیری در دسترس قرار دهید. به همین دلیل برای جلوگیری از تغییر مسیر، در ابتدای عمر وب سایت شما انتخاب یک ساختار URL خوب بسیار مهم است.

11- تاریخ ها را از پست های وبلاگ حذف کنید

حذف تاریخ پست از URL پست وبلاگ ، محتوای مربوط به جستجوگران را حفظ می کند زیرا مردم همیشه به روز ترین محتوا را می خواهند. URL های بدون تاریخ می توانند نرخ کلیک موتورهای جستجو را بهبود بخشند و به رتبه بندی محتوا برای سال ها کمک کنند.

اگر پست مربوط به یک رویداد یا روز خاص باشد، دیگر نیازی به قالب بندی پست های خود با تاریخ وجود ندارد و انجام این کار حتی می تواند منجر به کاهش نرخ کلیک شود زیرا افراد تمایل کمتری به خواندن یک پست قدیمی از سال 2013 دارند.

همچنین امکان محتوای همیشه سبز را فراهم می کند تا بتوانید به عقب برگردید و پست های با عملکرد بالا را با محتوای جدید به روز کنید ، سپس پست را با یک تاریخ جدید دوباره منتشر کنید ، بدون اینکه مجبور باشید URL قدیمی را هدایت کنید. تازه کردن و بازنشر محتوای قدیمی یک استراتژی قوی سئو است.

اما به طور کلی، بهتر است تاریخ ارسال را برای یک تجربه کاربری خوب حذف کنید! درج نکردن تاریخ پس از آن باعث می شود آدرس اینترنتی برای کاربران آسان تر شود.

به عنوان مثال، با تاریخ ارسال (همیشه 11 کاراکتر طولانی تر است):

vetcare.com/blog/2018/10/18/obesity-in-our-pets-an-ounce-of-prevention-is-worth-a-pound-of-cure همراه با تاریخ ارسال و عنوان کامل پست -

vetcare.com/blog/pet-obesity-prevention- بدون تاریخ ارسال و URL ساده شده با کلمات کلیدی که هنوز توضیح می دهد که محتوای پست در مورد چیست (این همان چیزی است که شما می خواهید!).

12- املا اعداد (گاهی اوقات)

اعداد می توانند باعث سردرگمی شوند ، اما نه همیشه.

اگر نام کسب و کار شما دارای شماره و دامنه اصلی است، اقدامات احتیاطی را انجام دهیدکه بتوانید نسخه املای نام دامنه را خریداری کنید.

پس آن را به دامنه اصلی هدایت کنید. به این ترتیب، اگر کسی گیج شود یا فقط املای آن را نداند، در نهایت در سایت شما قرار می گیرد.

به عنوان مثال ،  seveneleven.com  به دامنه خود وصل می کند https://www.7-eleven.com.

برای همه اعداد بعد از دامنه ریشه، سعی کنید به طور کلی از آنها استفاده نکنید.

به نحوه نوشتن افراد فکر کنید. وقتی در زبان انگلیسی به دنبال چیزی آنلاین هستید ، four به راحتی می تواند به جای "for" یا two به جای "to" اشتباه گرفته شود ، بنابراین بهتر است از سردرگمی جلوگیری کنید.

بدیهی است که اگر عدد مورد نظر یک سال یا تاریخ خاصی است، از اعداد استفاده کنید و آن را به صورت املایی بیان نکنید.

استفاده از اعداد در URL بستگی به شرایط دارد. فقط مطمئن شوید که عوامل را بسنجید و تصمیم بگیرید که آیا بهتر است آنها را لحاظ یا حذف کنید و یا حتی املای آنها بنویسید یا نه.

URL های سئو فرندلی (SEO-friendly URLs)

Urll ها بلوک های ساختمانی وب سایت شما هستند و وقتی بهینه شوند ، می توانند به افزایش ترافیک وب سایت شما کمک کنند. URL های مناسب در جستجو بهتر عمل می کنند، قابل اعتمادتر به نظر می رسند و اشتراک گذاری آن را آسان تر می کنند.

امیدوارم این بهترین روش ها به شما در مورد URL های وب سایت شما کمک کند. اگر سوالی دارید در نظرات زیر با من در میان بگذارید. برای سایت خود به کمک نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید و بیایید چت کنیم.