سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع عکاسی سبک ها، ژانرها و تکنیک ها

عکاسی دائما در حال تغییر شکل است. یک عکس را می توان به روش های بی پایان گرفت، و عکاسان همیشه به دنبال شکستن مرزهای جدید عکاسی در رسانه هستند.دانستن انواع مختلف عکاسی به شما امکان می دهد که گشت و گذارهای خود را در رسانه پربارتر انجام دهید.

انواع مدل عکاسی

1-عکاسی با فرمت بزرگ

عکاسی با فرمت بزرگ

عکاسی صنعتی با فرمت بزرگ به شما با کیفیت ترین تصویری را می دهد که می توانید  ثبت کنید. جزئیات یک عکس با فرمت فوق العاده بزرگ باور نکردنی است. عکاسی با فرمت بزرگ به دوربینی اطلاق می شود. که قاب آن بیش از 4×5 اینچ باشد. این قاب می تواند تا 8 در 10 اینچ برسد. هر عکس بزرگتر به کمی کار بیشتر در قسمت انتهایی نیاز دارد.

عکاسی با فرمت بزرگ برای عکس های بی تحرک تر مانند پرتره یا منظره عالی است ، زیرا دوربین کمی پیچیده تر است.

2- عکاسی تجاری

عکاسی تجاری

بدون عکاسی تبلیغات کسب و کار چگونه خواهد بود؟ هیچ رونقی نخواهد داشت. عکاسی تجاری یک بازار بزرگ و پرسود برای هر شخص عکاسی صنعتی است که به دنبال کسب درآمد از هنر خود است.

البته شکل عکاسی تجاری بسته به مشتری و نیاز او بسیار متفاوت است. با این حال ، معمولا اگر از یک محصول عکس می گیرید ، می خواهید به راحتی قابل هضم و زیبا باشد.

3-عکاسی مفهومی

عکاسی مفهومی

بیشتر عکس ها نوعی مفهوم یا حداقل یک هدف را پشت سر خود دارند. اما عکاسی مفهومی به عکس هایی اطلاق می شود. که در آن مفهوم، جهت عکس را هدایت می کند.

عکس بالا را بگیرید. در اینجا ، مفهوم این است که " چه می شود اگر کسی به جای راه رفتن ،در خیابان شنا ؟ "این یک ایده سریع و پرانرژی است ، و عکس روی آن ارائه می شود.

راه دیگر برای فکر کردن به عکاسی مفهومی این است که این سوال را بپرسید: اگر جواب مثبت باشد ، احتمالا عکاسی مفهومی دارید.برای گرفتن عکاسی صنعتی حرفه ای می توانید با شرکت آرماناوب تماس بگیرید.

4- عکاسی هنرهای زیبا

عکاسی هنرهای زیبا

عکاسی هنرهای زیبا به تصاویری اطلاق می شود. که به طور دقیق واقعیت چیزی را که در مقابل دوربین است را نشان نمی دهد. این می تواند شامل استفاده از فتوشاپ یا ترفند های درون دوربین باشد. که جلوی چشمان ما را تحریف می کند. این شکل از عکاسی صنعتی را به عنوان سوررئالیسم در نظر بگیرید، اما برای عکاسان به جای نقاشان.درتصویر بالا، این پروانه ها احتمالاً آنجا نبودند این یعنی تخریب واقعیت.

5-عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی

عکاسی خیابانی فقط به معنای عکاسی از خیابان نیست (اگرچه ممکن است اینطور باشد). این اصطلاح به گرفتن عکس از اتفاقات روزمره اشاره دارد. نکته کلیدی در اینجا رک بودن است.

برنامه ریزی بسیار کمی در عکاسی خیابانی انجام می شود. چون همه چیز در مورد فوریت و خودجوشی است. عکاسی صنعتی خیابانی قدرت شاخص رسانه را در بر می گیرد. آن چیزی که در واقع اتفاق می افتد را با وضوح کریستالی به تصویر می کشد.

6-عکاسی زیبایی شناسی

عکاسی زیبایی شناسی

اصطلاح "عکاسی زیبایی شناسی" از نظر فنی می تواند به هر عکس اشاره داشته باشد. طبق تعریف، همه تصاویر دارای زیبایی شناسی هستند. اینکه آیا این زیبایی جذاب است یا نفرت انگیز یک سوال دیگر است.

چه چیزی در زیبایی شناسی یک عکس وجود دارد ؟ رنگ، ترکیب، نورپردازی، میزانسن، فقط چند متغیر را نام ببریم. بگویید چیزی با زیبایی شنی می خواهید پس سپس می توانید با نور کم ، رنگ های اشباع نشده و ISO مات عکاسی صنعتی کنید. زیبایی شناسی چیزی است که شما از عکس می سازید.

7-عکاسی منظره

عکاسی منظره

عکاسی منظره معمولاً به تصاویری اطلاق می شود. که زیبایی طبیعی را به تصویر می کشند، اگرچه می تواند به مناظر ساخته دست بشر نیز اشاره داشته باشد. در واقع، عکاسی صنعتی منظره را می توان با چیزی که نیست تعریف کرد: پرتره.

عکاسی منظره ای، هدف عالی دارد. همه ما یک تریلیون بار عکس غروب خورشید را دیده ایم و مطمئنا بیشتر آنها را کاملاً فراموش کرده ایم ، چیزی که ممکن است عکس غروب خورشید را متمایز کند غروب خورشید نیست، بلکه هدف پشت عکس است یعنی انتخاب عمدی زاویه، کادربندی و لنز توسط عکاس.

8-عکاسی اداری(تحریریه)

عکاسی اداری(تحریریه)

دقیقاً مانند اینکه چگونه عکاسی منظره را می توان با ارتباط آن با پرتره تعریف کرد، عکاسی ویرایشی را نیز می توان از طریق عکاسی تجاری درک کرد.

در حالی که عکاسی تجاری سعی در فروش یک برند دارد، عکاسی تحریریه سعی در بیان یک داستان دارد.

معمولاً این داستان ژورنالیستی است. عکاسی سرمقاله معمولاً در مجلات، روزنامه ها و سایر نشریات غیرداستانی یافت می شود. آنی لیبوویتز یک عکاس مشهور است: او پرتره هایی را برای گفتن داستان هایی که همراه با یک مقاله یا پروفایل است ، می گیرد.

9-عکاسی کنتراست

عکاسی کنتراست

عکاسی کنتراست اغلب به تصاویر با کنتراست بالا اشاره دارد. کنتراست به تفاوت بین تاریک ترین قسمت های یک تصویر و درخشان ترین اشاره دارد، بنابراین یک تصویر کنتراست بالا دارای یک دیفرانسیل بزرگتر است. عکاسی صنعتی کنتراست می تواند گیج کننده باشد. این بدان معناست که شما در حال عبور از خطوط عکس خود هستید. اما اگر عکس با کنتراست بالا که به خوبی اجرا شده باشد، می تواند با هایلایت ها و سایه های واضح خیره کننده باشد.

10-عکاسی با لحن سیپیا(با تن قهوه ای)

عکاسی با لحن سیپیا(با تن قهوه ای)

عکاسی صنعتی با تن قهوه ای فورا حسی قدیمی به عکس شما می دهد. این به این دلیل است که سیپیا در اواخر دهه 1800 محبوب ترین بود ، به دلیل پردازش شیمیایی فیلم که در آن زمان رایج بود به همین ترتیب ، ما تصویر تک رنگ طلایی را با پرتره های جستجوگرهای قرن مرتبط می کنیم. .

این به این معنی نیست که سپیا متعلق به گذشته است. حتی اگر نیاز شیمیایی آن دیگر یک عامل نباشد، رفتن به سیپیا می تواند به تصویر سیاه و سفید شما احساس کاملا متفاوتی بدهد. با این حال، احتمالاً بهتر است از آن کم استفاده کنید زیرا سپیا می تواند به سرعت یک عکس را فریبنده جلوه دهد .

11-عکاسی ورزشی

عکاسی ورزشی

این یکی نیاز به توضیح زیادی ندارد. عکاسی ورزشی عکاسی از ورزش است. دویدن، پریدن، تکل زدن و پرتاب همه چیز در اینجا پوشش داده می شود.

اما صرفاً به این دلیل که توضیح آن آسان است به این معنی نیست که انجامش آسان است. عکاسی ورزشی معمولا به لنزهای تله فوتو ( عکسبرداری از فواصل دور)  فوق العاده سریع و زمان واکنش فوق العاده سریع نیاز دارد چون یک ورزشکار دو بار گل برنده بازی اش را نمی زند.

به دلیل سرعت بازی یک لنز سریع و بلند حتما ضروری است زیرا  لنز کندتر با تاری حرکت کدر می شود.

12-عکاسی با نور طبیعی

عکاسی با نور طبیعی

عکاسی با نور طبیعی از نوری استفاده می کند که مصنوعی نیست. معمولا این خورشید است،اما می تواند ماه باشد(که از نظر فنی نور خورشید نیز است).

نور طبیعی برای افرادی که فاقد نورهای مصنوعی هستند، و برای کسانی که سعی می کنند. از فضای باز با حداکثر واقع گرایی عکس بگیرند، عالی است.

اشکال اصلی که دارد این است شما کنترل بسیار کمتری دارید در واقع خورشید کاری را که خورشید انجام می دهد مثلا پشت ابر پنهان می شود ، در یک زمان خاص غروب می کند و غیره...

13-عکاسی سیاه و سفید B & W

عکاسی سیاه و سفید

عکاسی سیاه و سفید به تصویری اشاره دارد که فاقد اشباع است و سایه ها کاملا خاکستری هستند. عکاسی سیاه و سفید، مانند سپیا، نوع قدیمی تری از عکاسی است، اما برخلاف سپیا ، عکاسی سیاه و سفید B & W در عکاسی کمتر به گذشته مرتبط است.

تصاویر اشباع نشده هنوز هم می توانند مدرن و فوری باشند. عکاسی سیاه و سفید نیاز به توجه شدید کنتراست ، ترکیب و نور دارد که هیچ بی دقتی با رنگ در تصویر ایجاد نمی کند.

توجه به این نکته مهم است که سیاه و سفید معادل تک رنگ نیست. تک رنگ به تصویری اطلاق می شود که شیب یک رنگ دارد. این می تواند سیاه و سفید باشد، یا می تواند مثلاً بنفش باشد.

14-عکاسی زرق و برق

عکاسی زرق و برق

عکاسی پر زرق و برق تماماً در مورد ثبت زیبایی یک سوژه انسانی است. معمولاً  در این نوعی عکاسی مدل ها درآمد خود را  کسب می کنند. عکاسی پر زرق و برق از هر چیزی که در اختیار دارد استفاده می کند. تا یک سوژه عالی به نظر برسد. البته این ممکن است معانی زیادی داشته باشد. یک عکاس ممکن است از نورپردازی جذاب، انتخاب دقیق لنز یا فیلتر نرم استفاده کند.

15-عکاسی عروسی

عکاسی عروسی

آیا می خواهید سعی کنید حدس بزنید که عکاسی عروسی به چه چیزی اشاره دارد؟ اکثر مردم تصور بسیار خاصی از حرفه عکاسی عروسی دارند، اغلب تصور می کنند که نسبت به سایر زمینه ها به خلاقیت کمتری از جانب عکاس نیاز دارد.

اما همیشه اینطور نیست. یک عکاس عروسی عالی می تواند ایده های منحصر به فردی را به یک ژانر قدیمی بیاورد. ماموریت آنها تلاش برای نشان دادن ماهیت یک زوج در یک عکس است. این یک کار دشوار است و به مهارت هایی فراتر از مهارت های پشت دوربین نیاز دارد.

16-عکاسی پرتره

عکاسی پرتره

در اصل، عکاسی پرتره نقطه مقابل عکاسی منظره است. به جای اینکه از مناظر وسیع عکس بگیرید، از موضوعات خاصی عکس می گیرید.

عکاسی پرتره معمولاً با تصاویر افراد مرتبط است، اما می تواند شامل حیوانات نیز باشد. ایده همان است: تلاش برای ایجاد تصویری قانع کننده از یک موجود زنده. می خواهید مردم در مورد این موضوع چه فکری کنند؟ این موضوع را در چه زمینه ای باید دید؟ اینها سوالاتی هستند که یک عکاس پرتره خوب از خود می پرسد.

17-عکاسی فیلم

عکاسی فیلم

در حالی که عکاسی پرتره بر اساس آنچه در مقابل دوربین است طبقه بندی می شود ، عکاسی فیلم بر اساس آنچه در داخل آن است تعریف می شود. عکاسی فیلم به گرفتن عکس در فیلم به جای دیجیتال اشاره دارد.

18-عکاسی رویداد

عکاسی رویداد

با عکاسی از رویدادها، باید سریع روی پای خود باشید. عکاس رویداد بودن اغلب به معنای ثبت چیزهایی است که قرار نیست دوباره اتفاق بیفتد. در واقع با مدل ها کار نمیکنی ، فقط با همدیگه همراه هستی.

به این ترتیب، عکاسان رویداد معمولاً مربیان دوربین هستند که می توانند به سرعت تنظیمات را برای گرفتن فلاش در پانل تنظیم کنند. معمولا این عکاسان می خواهند از تاری حرکت و عمق میدان کم عمق جلوگیری کنند ، به این معنی که از لنزهای بسیار سریع استفاده می کنند.

19-عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو

به زبان ساده، عکاسی ماکرو به عکس هایی از سوژه های بسیار کوچک اشاره دارد.

با این حال، برخی از قانون مند ها استدلال می کنند که عکاسی ماکرو واقعی جایی است که نسبت بزرگنمایی حداقل 1:1 باشد (اندازه سوژه روی لنز دوربین در مقایسه با اندازه واقعی آن). به عبارت دیگر، جسم باید در اندازه واقعی یا بزرگتر به سنسور دوربین برخورد کند.

همانطور که ممکن است تصور کنید، عکاسی ماکرو معمولاً نیازمند توجه ویژه به تجهیزات است. شما به یک لنز با حداقل فاصله فوکوس بسیار کم نیاز دارید تا بتوانید خیلی به سوژه نزدیک شوید. همچنین احتمالاً لنز باید بسیار بلند باشد تا سوژه را به اندازه کافی بزرگ کند تا به عنوان ماکرو واقعی واجد شرایط شود. اگر درست انجام شود ، یک عکس ماکرو می تواند دنیای پنهان اشیاء را که با چشم غیر مسلح نادیده گرفته می شوند را آشکار کند.

20-عکاسی برند

عکاسی برند

امروزه هویت بصری یک برند بسیار مهم است. حتی یک کسب و کار که به سختی با مصرف کننده روبرو است ، یک پالت بصری منسجم خواهد داشت. بیشتر این هویت بصری ناشی از طراحی گرافیکی است، اما عکاسی برند نیز بسیار مهم است.

اینها می توانند عکس هایی از محصولات یک برند در محل کار باشند. به یک بیلبورد تبلیغاتی نایک فکر کنید که در آن یک مدل در کفش های شرکت در حال دویدن است. اما حتی شرکت هایی که محصول لمسی ندارند ممکن است از عکاسی صنعتی استفاده کنند. یک صندوق سرمایه گذاری ممکن است عکس هایی از مناظر شهری و خانواده های شاد را در وب سایت خود داشته باشد تا آن را قابل دسترسی تر کند.

21-عکاسی با نوردهی طولانی

عکاسی با نوردهی طولانی

عکاسی با نوردهی طولانی با تنظیمات دوربین تعریف می شود.

عکاسی با نوردهی طولانی به عکسی اطلاق می شود که سرعت شاتر در آن بسیار پایین است. سرعت شاتر آهسته باعث ایجاد تاری در حرکت می شود. این می تواند بر حرکت تأکید کند، یا اگر با منابع نور انجام شود، می تواند یک منظره بصری کاملاً جدید ایجاد کند. و یا اگر عمداً استفاده شود، عکاسی با نوردهی طولانی می تواند به تصویری معنا بدهد که با سرعت شاتر بالا نمایش داده نمی شود.

22-عکاسی حیات وحش

عکاسی حیات وحش

عکاسی عالی از حیات وحش می تواند شگفت انگیز باشد و بینندگان را به جنگل های دورافتاده یا بیابان های دور منتقل کند. عکاسی حیات وحش آمیزه ای از مشاهده علمی و شکوفایی هنری است که تلاش می کند ماهیت یک حیوان را در زیستگاه طبیعی آن به تصویر بکشد.

زمانی که یک عکاس حیات وحش سعی می کند پرتره حیوانی بزرگ بعدی خود را ثبت کند، ملاحظات زیادی وجود دارد. آیا آنها می توانند به موجود نزدیک شوند؟ اگر نه، آنها باید از لنز تله فوتو استفاده کنند. چه زمانی حیوان بیشترین فعالیت را دارد؟ اگر شب است، ممکن است نیاز به استفاده از دوربین های مادون قرمز داشته باشند.

عکاسی حیات وحش به دانش گسترده ای از زیست بوم ، دوربین و همچنین صبر نیاز دارد.

24-عکاسی از طبیعت

عکاسی حیات وحش نوعی عکاسی از طبیعت است، اما همه عکاسی های طبیعت عکاسی حیات وحش نیستند.به عبارت دیگر، عکاسی صنعتی از طبیعت می تواند هر جنبه ای از جهان طبیعی را به تصویر بکشد، چه حیوانات، چه گیاهان و چه مناظر وسیع.

به این ترتیب، عکاسی از طبیعت اغلب از تکنیک های دیگر انواع عکاسی که ذکر کردیم، مانند منظره، ماکرو، نوردهی طولانی و نور طبیعی استفاده می کند.عکاس طبیعت بودن می تواند بسیار دشوار باشد بطوریکه نه تنها در محیط های باز، بلکه در فضای باز نیز به مهارت نیاز دارد.به یاد داشته باشیدکه یک بخش زیبا از طبیعت ذاتاً یک تصویر زیبا ایجاد نمی کند.

25-عکاسی املاک و مستغلات

حالا بیایید روی ساخت انسان تمرکز کنیم. عکاسی املاک و مستغلات یک رکن اساسی در تجارت املاک و مستغلات است، اعم از مسکونی و تجاری.این نوع عکاسی برای کمک به جذب خریداران بالقوه به یک ملک بسیار مهم است.

عکاسی املاک و مستغلات زبان بصری منحصر به فرد و پیچیده خود را دارد، همه با هدف ارائه یک ملک در نوری دلپذیر. بسیاری از عکاسان املاک و مستغلات در وضوح بصری استاد هستند.

آنها باید یک ناظر را در یک ملک قرار دهند ، که طرح ساختمان را نشان می دهد و در عین حال جزئیات معماری را نیز برجسته کند. این معمولاً به نورپردازی با کلید بالا، لنزهای زاویه باز و یک چشم تیزبین برای ترکیب بندی نیاز دارد.

عکاسی صنعتی در تهران