سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 الگو برتر بهینه سازی نرخ تبدیل UX

همه مشتریان بالقوه ای که از وب سایت شما بازدید می کنند چه چیزی مشترک دارند؟ آنها به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند هستند. صرف نظر از سن،پیشینه،نیازها و سلیقه های مختلف آنها،شما نیاز دارید که همه آنها همان گام ها را بردارند. و روی همان دکمه ها کلیک کنند. تا این علاقه را به یک تبدیل تغییر دهند.

اما چگونه به این مسیر کمک می کنید؟

اینجاست که طراحی تجربه کاربر (UX) و بهینه سازی نرخ تبدیل(CRO)با هم ترکیب می شوند.UX وCRO با هم کار می کنند. تا مشتریان بالقوه را از طریق قیف فروش منتقل کنند.

تا سال 2026، 80 درصد از تعاملات فروش B2B در کانال های دیجیتال رخ خواهد داد. که این یک فرصت طلایی به کسب و کارها می دهد. از این رو یک طراحی وب سایت استراتژیک می تواند بازدهی فراوانی را به همراه داشته باشد.

در این مقاله، ما قصد داریم توضیح دهیم که چگونه می توانید از UX و CRO به صورت مشارکتی برای افزایش نرخ تبدیل خود استفاده کنید.

طراحی تجربه کاربری چیست؟

طراحی UX برای یک وب سایت موفق بسیار مهم است. این برنامه بر قابلیت استفاده شخصی پیمایش سایت و پیشنهاد محتوای مرتبط تمرکز دارد. همچنین در ایجاد تجربه ی کلی بهتر و قرار دادن استراتژیک دکمه های CTA نیز دخالت دارد.

طراحی خوب UX تضمین می کند که هر کجا که بازدید کننده وب سایت فرود می آید، پیام های قوی،ناوبری واضح و محتوای مرتبط وجود دارد تا آنها را به مرحله طبیعی بعدی در فرآیند هدایت کند.

چهار دسته اصلی استراتژی طراحی UX عبارتند از:

استراتژی را تجربه کنید
طراحی تعامل
تحقیق کاربر
ساختار اطلاعات

به جای زیبایی شناسی و دیدگاه های شخصی، تحقیق تجزیه و تحلیل داده ها ، UX را هدایت می کند که طراحی رابط کاربری( UI) را مشخص کند. در همین راستا محصولات و خدمات در کنش به نیازها و تعاملات کاربر توسعه می یابند.

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

CRO فرآیند بهبود طراحی سایت شما برای افزایش درصد بازدیدکنندگانی است که اقدامات مورد نظر را انجام می دهند. این اقدامات ممکن است ثبت نام برای یک خبرنامه، کلیک کردن روی «افزودن به سبد خرید» یا ثبت نام برای یک سرویس باشد. در هدایت تولید سرنخ بسیار مهم است.

بیایید به هفت نکته و ترفند UX برتر خود بپردازیم تا به شما کمک کند یک استراتژی آنلاین کاربر محور ایجاد کنید که تعامل مشتری را افزایش دهید و شاهد افزایش تعداد مشتریان خود باشید.

هفت روش UX برای تقویت تلاش های CRO شما

1-چندین اشکال اثبات اجتماعی معتبر ارائه دهید

روانشناسی انسان اساس CRO و UX است، پس از کجا بهتر است شروع کنید تا رضایت مشتری را نشان دهید. ثبات اجتماعی متنوع و قابل ربط باعث می شود مشتری شما به محصول یا خدمات شما اعتماد بیشتری داشته باشد.

ذهنیت انسان ها تمایل به تفکر دنباله رو دارد. و آمار این را ثابت کرده که یک فرد معمولی قبل از خرید حداقل 10 نظر آنلاین را مطالعه می کند. بطوریکه 57 درصد از مشتریان تنها در صورتی از یک سرویس تجاری خریداری یا از آن استفاده می کنند. که حداقل دارای رتبه 4 ستاره باشد. ثبات اجتماعی برای نرخ تبدیل بالا ضروری است زیرا قابل اعتماد ، آموزنده و کم (یا صفر!) هزینه است.

اشکال مختلف اثبات اجتماعی شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

توصیفات مشتری
نشان های اعتماد
بررسی ها و رتبه بندی ها
حضور در شبکه های اجتماعی
مطالعات موردی

بهترین نظراتی را که دارید به نمایش بگذارید تا مطمئن شوید. مخاطبان آنها را از دست نمی دهند. به عنوان مثال، ChartMogul از نقل قول های بزرگ و جسورانه مشتری استفاده می کند که با اسکرول کردن صفحه اصلی صفحه را پر می کند:

البته، ابتدا باید این بررسی های درخشان را کسب کنید. اگر شروع به کار کرده اید، راه های زیادی برای تشویق بررسی ها و توصیفات وجود دارد. هر چه یک مشتری سریعتر و راحت تر نظر بدهد، احتمال بیشتری دارد که این کار را انجام دهد. پس مستقیماً با مشتریان خوشحال در تماس باشید.

همچنین می توانید در ازای نظرات صادقانه، مشوق هایی مانند آزمایش رایگان یک ویژگی جدید یا تخفیف ارائه دهید. فقط مراقب باشید که هرگز پول یا کالا را با یک بررسی مثبت مبادله نکنید، یا برای افزایش رتبه آنها با منتقدان منفی مبادله نکنید. زیرا این برخلاف دستورالعمل های گوگل است.

2- تست های تجربه کاربری را اجرا کنید

وقتی نوبت به ساخت وب سایت یا آماده شدن برای طراحی مجدد وب سایت می رسد. سعی کنید قبل از انجام هر گونه نمونه سازی UX با مرتب سازی کارت و تمرینات معماری اطلاعات و همچنین نقشه برداری سایت خود شروع کنید.

ممکن است بپرسید "مرتب سازی کارت چیست؟" این اساسا یک روش تحقیق UX است. که برای ارزیابی اطلاعات یک وب سایت استفاده می شود. از کاربران خواسته می شود تا با استفاده از کارت هایی که هر کدام یک مفهوم یا مورد را نشان می دهند، اطلاعات را در گروه های منطقی سازماندهی کنند. نتایج باید نشان دهد که مردم چگونه اطلاعات را درک می کنند و به طراحان وب سایت برای بهینه سازی معماری اطلاعات (IA) کمک می کند.

مرتب سازی کارت به عنوان یک روش دقیق،ساده و مقرون به صرفه، برای آگاه شدند از نحوه تفکر و انتظارات کاربران  محبوب است.

سایر اشکال تحقیق مخاطب شامل مصاحبه، نظرسنجی/پرسشنامه، تست قابلیت استفاده و تست A/B است.

3-از یک صفحه فرود (صفحه ی اول سایت) اختصاصی برای تبلیغات استفاده کنید

اگرچه 77 درصد از صفحات فرود تبلیغاتی برتر صفحه اصلی هستند، دلیل "صرفه جویی در زمان" پشت آن ممکن است هزینه سرنخ و کاهش نرخ تبدیل باشد.

به همین خاطر:

صفحه اصلی دروازه ای به به سایت شما است که پر از حواس پرتی مانند منوها ، بلوک های فراخوانی،  لینک های رسانه های اجتماعی و پنجره های پاپ آپ است.

تمام محتوای یک صفحه فرود اختصاصی در هدف خود متحد است: حرکت بازدیدکنندگان به سمت یک کار واحد، خاص (و معمولاً سودآور).

مشکل استفاده از صفحه اصلی به عنوان صفحه فرود این است. که بازدید کنندگان وب سایت از تمام منابع ترافیک به همان مکان هدایت می شوند. این بدان معنی است که تفاوت های ظریف هر گروه مشتری هدف در گروه بندی با هم از دست می رود.

همچنین کار انتخاب مسیر تبدیل را بر عهده بازدیدکننده قرار می دهد و فضای زیادی را برای گم شدن یا جهش ساده برای آنها باقی می گذارد.

داشتن صفحات فرود متفاوت برای هر بخش مشتری و هر هدف تبدیل بسیار مؤثراست.

صفحه فرود ( صفحه ی اول سایت ) ایده آل ساده و واضح است. مطمئن شوید که صفحه فرود شما دارای حداقل لینک های بیرونی ، یک نوار ناوبری ظریف ، کپی رایتینگ(آگهی نویسی) فروش قوی و رنگ هایی است که از CTA منحرف نمی شوند.

4-CTA های جذاب ایجاد کنید

دکمه های فراخوان یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت شما در مورد CRO هستند. ظاهر، کپی و قرارگیری آنها هر کدام از تصمیمات UX هستند که بر تبدیل ها تأثیر می گذارند.

بهینه سازی CTA یک راه سریع و مطمئن برای افزایش نرخ تبدیل است.

CTA های جذاب ایجاد کنید

آیا می دانستید که 54 درصد از کارشناسان بازاریابی بر این باورند که یک وب سایت درهم و برهم بزرگترین مانع برای یک UX خوب است؟ با پنجره ها و ویدیوها قضاوت کنید و اطمینان حاصل کنید که CTA واضح، فریبنده و مانند یک مرحله طبیعی است.

در بازگشت به اهمیت روانشناسی انسان، رنگ نقش مهمی دارد. اگر به خوبی انجام شود، استفاده از رنگ در طراحی وب می تواند به میزان قابل توجهی باعث افزایش تبدیل شود. محبوبیت روانشناسی رنگ در حال افزایش است، و اطلاعات زیادی در مورد چگونگی استفاده از آن به نفع خود در وب سایت شرکت شما وجود دارد.

به عنوان مثال، ممکن است در حین فروش از یک دکمه قرمز رنگ فوری «خرید» استفاده کنید. تئوری های زیادی در مورد اینکه کدام رنگ ها برای کدام صنایع یا مشتریان هدف بهتر عمل می کنند وجود دارد، اما راه حل ها مورد به مورد هستند و واقعاً به برند و مخاطبان شما بستگی دارند.

به عنوان مثال، MailChimp از رنگ زرد برای برجسته کردن دکمه های CTA خود استفاده می کند. دکمه "ثبت نام" نیز در وسط قرار دارد و بعید است که آن را از دست بدهید.

از نظر قرار دادن دکمه CTA، در حالت ایده آل، شما می خواهید حداقل یک CTA در بالای صفحه داشته باشید. این برای وبلاگ ها و صفحات فرود به طور یکسان اعمال می شود.

CTA های جذاب ایجاد کنید

«در بالای صفحه» به معنای محتوای بالای یک صفحه وب است که بدون نیاز به اسکرول کردن به پایین قابل مشاهده است. این یک اولویت CRO است، زیرا مشتریان تمایل دارند 74? از زمان تماشای خود را در دو "صفحه نمایش" اول صرف کنند، و 57? از زمان دیگر خود را "بالاتر از صفحه" صرف کنند.

5-اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در دسترس است

دسترسی به وب سایت نه تنها برای بهبود CRO بلکه برای احترام به نیازهای متنوع کاربرانی که به وب سایت شما می آیند حیاتی است. مراحل زیادی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از دسترسی به وب سایت خود تا حد امکان انجام دهید، از استفاده از متن جایگزین مناسب برای تصاویر گرفته تا امکان ناوبری صفحه کلید.

اطمینان حاصل کنید که خوانایی سایت بهترین چیزی است که می تواند باشد و یک سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید. که از دسترسی پشتیبانی می کند. ممکن است لازم باشد برای به روز رسانی وب سایت خود برای استانداردهای دسترسی، با یک توسعه دهنده یا آژانس کار کنید.

یک وب سایت فراگیر با ایجاد تجربیات کاربر مثبت تر، تبدیل ها را بهبود می بخشد، و باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتر وقت و پول خود را صرف کسب وکار شما کنند تا با وب سایتی که یک وب سایت ناامیدکننده دارد.

6- در صدر تجزیه و تحلیل، ردیابی و تست بمانید

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما استفاده از داده هایی که جمع آوری می کنید یک تاکتیک ساده و با بازده CRO است. از تجزیه و تحلیل دیجیتال و بازخورد کیفی کاربر، برای بهبود CRO خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک صفحه یا حتی یک دکمه CTA در سایت شما وجود دارد که آنطور که باید باعث ایجاد تبدیل نمی شود، داده ها را بررسی کنید و دلیل آن را بررسی کنید.

گوگل آنالیتیکس یک معدن طلا برای یافته ها است که توسط بیش از 29 میلیون وب سایت استفاده می شود. این رایگان است و روند و الگوهای کلیدی را کشف می کند. حتی درک اساسی از نحوه کار آن می تواند بینش ارزشمندی در مورد چگونگی تعامل مشتریان بالقوه با وب سایت تان به شما بدهد.

برای این نوع تحقیقات UX، باید یک نقشه رنگی یا هیت مپ نیز نصب کنید. این ابزارها نمایش های بصری از نحوه تعامل کاربران با هر عنصر در صفحه ایجاد می کنند. اکثر ابزارهای نقشه حرارتی حتی می توانند به طور ناشناس جلسات را ضبط کنند، بنابراین می توانید ویدیوها را تماشا کنید و بدانید که کاربران کجا گیر می کنند و تبدیل ها را رها می کنند.

مطمئن شوید که در حال انجام تحقیقات کافی در زمینه UX هستید. همچنین به متحد کردن کاربران در میان مخاطبانی که ریشه در نقاط دردناک یا نیاز دارند کمک می کند. این باعث می شود که درک مشتریان خود و هدایت اطلاعات مرتبط به هر نوع مشتری آسان تر شود.

آزمایش را فراموش نکنید: قابلیت استفاده مهمترین اصل طراحی UX برای CRO است. قبل از راه اندازی وب سایت خود را آزمایش کنید: با حداقل پنج کاربر، می توان تا 85 درصد از مشکلات وب سایت جلوگیری کرد.

7- تبدیل کپی رایتینگ

کپی رایتینگ در بازاریابی، نوشتنی است که هدف آن متقاعد کردن شخص برای انجام یک اقدام خاص است چون در این مورد، گامی برای خرید یک محصول یا خدمات. از سوی دیگر، نوشتن میکروکپی، ایجاد تکه هایی از کپی است که به کاربران می گوید در سایت شما چه کاری انجام دهند، مانند برچسب های منو، دکمه های CTA، برچسب های فرم ها و پیام هایی که کاربر مراحل را کامل می کند (یا با مشکل مواجه می شود).

همه این انواع کپی برای تبدیل ضروری هستند. نوشته شما باید واضح و مختصر باشد و بر یک هدف تبدیل ساده متمرکز باشد. بسیاری از تبلیغ نویسهای تبدیل به این نتیجه می رسند که شروع در پایان با پرسیدن این سوال کمک می کند:"من می خواهم به چه چیزی برسم؟"

پیام رسانی مشتری محور راهی است که می توان برای جلب اعتماد و ایجاد علاقه و هیجان مورد نیاز برای تکمیل یک تراکنش پیش رفت. بررسی کنید که مشتری در کدام مرحله از فرآیند خرید قرار دارد تا پیام خود را به درستی دریافت کنید:

آگاهی: به خریداران بالقوه کمک کنید تا مشکلات خود را تشخیص دهند

توجه: مزایای محصول یا خدمات خود را به نمایش بگذارید

تصمیم: ثابت کنید که شرکت مناسبی هستید، از اثبات اجتماعی برای جلب اعتماد استفاده کنید

تبدیل کپی رایتینگ

از سرفصل ها و زیرعنوان های واضح استفاده کنید، پرسش های متداول مفید را بگنجانید و بر خوانایی تمرکز کنید.

نتیجه گیری

موفقیت UX متمرکز بر تبدیل به وضوح در ناوبری و پیام رسانی و آزمایش کامل خلاصه می شود.

برای درک مشتریان بالقوه خود تلاش کنید و مطمئن شوید که وب سایت شما با در نظر گرفتن آنها ساخته شده است. رویکرد مشتری محور برای ایجاد یک وب سایت بصری که اهداف CRO شما را برآورده می کند، نقش کلیدی دارد.

CRO و UX بهترین روش های مکمل هستند: از آنها برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن استفاده کنید. طراحی، چیدمان و عملکرد همه به متقاعد کردن کاربران برای تبدیل کمک می کند. حتی اگر شما بهترین طراحی را در کلاس داشته باشید، اگر عملکرد شما در حد مطلوب نباشد، به آن اهداف تبدیل نخواهید رسید.

نکته اصلی این است که شما باید از داده ها و روش های UX برای بهینه سازی سایت خود برای تبدیل بیشتر استفاده کنید. در مورد تحقیقاتی که انجام می دهید اقدام کنید و به آزمایش و تجزیه و تحلیل ادامه دهید تا مطمئن شوید که وب سایت شما به سرعت است. نقاط اصطکاک وب سایت خود را کاهش دهید، فرآیند خرید را ساده کنید و شاهد افزایش نرخ تبدیل خود باشید.

شرکت طراحی سایت در تهران