سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 روش برتر CTA برای دسترسی و تجربه بهتر کاربر

آیا تا به حال فکر کرده اید که یک وب سایت چگونه توجه شما را جلب می کند. و ناخودآگاه شما را وادار به کلیک کردن می کند؟ این یک فراخوان کامل برای عمل (CTA) است. اگر می خواهید مردم به نقاط تبدیل وب سایت شما برسند،باید بهترین شیوه های فراخوانی به اقدام ( CTA ) را به دست آورید. بهینه سازی CTA کمک می کند تا بازدیدکنندگان معمولی که در حال مرور محتوای شما هستند به مشتریان یا سرنخ ها تبدیل شوند.

اما چگونه یک CTA را می توان ایجاد کرد که توجه را جلب،و بازدیدکنندگان را وادار به اقدام کند؟ همانطور که ما به دنیای CTAها می پردازیم، جای هر کلیک و هر جزئیاتی مهم است.

دکمه فراخوان عمل (CTA) چیست؟

دکمه فراخوان عمل (CTA) چیست؟

یک فراخوان دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که می گوید: توجه کاربر را برای انجام یک اقدام جلب می کند. در بازاریابی، "تماس برای اقدام" یا "CTA" برای توصیف انواع عناصر صفحه طراحی شده که برای ایجاد تعامل با کاربر استفاده می شود.

این اغلب یک دکمه است،اما می تواند هر شکلی باشد، مانند یک بلوک محتوای صفحه ای،یک خط متن یا یک تصویر. این یک اعلان ساده است که کاربران را در مورد قدم بعدی راهنمایی می کند. و این مرحله معمولاً یک اقدام سودآور یا سودمند است. نمونه های محبوب عبارتند از دانلود، ثبت نام، رزرو نسخه نمایشی، برقراری تماس، افزودن یک مورد به سبد خرید یا تکمیل خرید.

یک CTA ممکن است در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه کمی متفاوت به نظر برسد و همیشه باید پاسخگو باشد.

اهمیت دکمه فراخوان عمل (CTA)

چرا دکمه فراخوانی به اقدام ( CTA ) بسیار مهم است؟ یک دکمه CTA خوب قدرت تبدیل وب سایت شما از یک بروشور استاتیک به یک مرکز تعاملی و فعال را دارد. و با توجه به یک انسان معمولی فقط هشت ثانیه، CTA بهترین گزینه برای تبدیل یک مرورگر منفعل به یک شرکت کننده فعال است. در نهایت، کاربران را عمیق تر به قیف بازاریابی شما هدایت می کند.

چه در حال طراحی وب سایت های برای تولید کنندگان، فروشگاه های زنجیره ای یا شرکت های فناوری باشید، گنجاندن (call-to-action) فراخوان برای اقدام صریح و وسوسه انگیز درجهت هدایت کسب و کار حیاتی است. هدف اصلی شما این است که بازدید کنندگان را به سمت آن اقدامات جذاب هدایت کنید ، مانند درخواست یک پیشنهاد یا بررسی نمایش محصولات.

بدون یک CTA واضح،بازدید کنندگان به تنهایی محتوای تبدیل شما را پیدا می کنند و ممکن است دلسرد شوند و به جای آن به دنبال یک رقیب باشند.

فراموش نکنید که مسیر تبدیل را نیز بهینه کنید! حال7 روش برتر برای بهینه سازی نرخ تبدیل

هفت شیوه برتر CTA برای یک تجربه کاربر محور

حالا که ما اهمیت این دکمه ها را پوشش داده ایم،بیایید بهترین شیوه های CTA را بررسی کنیم. که می تواند دکمه های ساده را به ابزارهای قدرتمند برای وب سایت شما تبدیل کند.

1-مطمئن شوید که دکمه واضح است

برای اینکه یک دکمه CTA موثر باشد، باید بلافاصله برای بازدیدکنندگان قابل توجه باشد. اما چگونه می توان به این کانون توجه دست یافت؟ با اندازه و مکان شروع کنید.

دکمه باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا به راحتی دیده شود، اما نه آنقدر بزرگ که محتوای دیگر را شدیدا تحت تاثیر قرار دهد. یا محتوا بی ربط به نظر برسد. قرار دادن آن در یک موقعیت مرکزی یا چشم نواز به جلب توجه کمک می کند. همچنین جریان UX و خواندن را در نظر داشته باشید. دکمه باید سیگنال کلیک، دعوت کننده و واضح  داشته باشد و در مکانی باشد که کاربر انتظار دارد آن را پیدا کند.

در اینجا گزینه های خاصی برای تعیین، پتانسیل تبدیل بالا وجود دارد:

  • بالای صفحه یا درون منو
  • وسط یا انتهای پست های وبلاگ
  • در مجاورت تایید اجتماعی
  • پایین صفحه یا در منوی پاورقی
  • یک باکس پاپ آپ

2- در فراخوان عمل (CTA) زیاده روی نکنید

تعداد زیادی از Cta ها در یک صفحه می توانند کاربران را دلسرد و گیج کنند ، در نتیجه روی هیچ کدام کلیک نمی شوند. برای اطمینان از تجربه کاربر پسند، باید تعادل مناسب را ایجاد کنید.

پلتفرم فریلنسری جهانی  Upwork دو CTA را طوری قرار داده است که هر دو به طور همزمان قابل مشاهده باشند، اما صفحه به دلیل اندازه، محل قرارگیری و رنگ هماهنگ آنها درهم به نظر نمی رسد. این دو CTA در واقع تجربه کاربر را بهبود می بخشند زیرا اهداف مختلف کاربر را برآورده می کنند: یکی به بازدیدکنندگان کمک می کند تا در حساب خود ثبت نام کنند، در حالی که دیگری به آنها کمک می کند تا پلتفرم فریلنسری جهانی  Upwork را شروع کنند.

3- احساس فوریت ایجاد کنید.

آیا تا به حال برای گرفتن چیزی قبل از اینکه از بین برود عجله داشته اید؟ این یک فوریت در بازی است و یک ابزار قدرتمند برای فراخوان عمل (CTA) های شما است. این اغلب به عنوان اثر FOMO یا "ترس از دست دادن" شناخته می شود.             

FOMO به نگرانی ما از کنار گذاشته شدن یا از دست دادن یک فرصت عالی کمک می کند. با ایجاد حس فوریت، کاربران خود را وادار می کنید که اکنون به جای بعداً اقدام کنند. اما چگونه می توان اضطرار را به یک CTA اضافه کرد، بدون اینکه سخت به نظر برسد؟ پاسخ در یافتن کلمات و زمینه مناسب است.

عبارات دکمه CTA با فوریت شامل "اکنون"، "آخرین شانس"، "در دسترس بودن محدود" و "امروز" و و موارد دیگر است. این عبارات یک حرکت روانشناختی ایجاد می کنند و نشان می دهند که اگر سریع عمل نکنند، ممکن است فرصت را از دست بدهند.

ببینید Levi’s چگونه این کار را در تصویر انجام می دهد.

برای بهترین نتایج ، کپی سایت را که مکمل فراخوان عمل (CTA) است ، وارد کنید. در مثال بالا ، Levi"s نشان می دهد که چگونه محصول آن نسخه محدود است و "به دقت با دست بازسازی شده است. با این نوع کپی و CTA که منحصر به فرد به نظر می رسد، خریداران نمی توانند از کلیک کردن خودداری کنند.

با این حال، اضطرار بیش از حد می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. اگر کلمات زیادی را که بر روی دکمه CTA و اطراف آن به معنای فوریت هستند را بگنجانید، ممکن است مردم فکر کنند که شما فقط به دنبال فروش محصول خود هستید.

دکمه های فراخوانی به اقدام ( CTA ) یک مهارت آگهی نویسی هستند! کپی رایتینگ یا آگهی نویسی را بخوانید تا نحوه عملکرد آن را بیاموزید.

4- رنگ های فراخوانی به اقدام ( CTA ) را هوشمندانه انتخاب کنید

برای انتخاب بهترین فراخوانی به اقدام ( CTA ) برای وب سایت خود ، باید روانشناسی رنگ را در طراحی درک کنید. رنگ های مختلف احساسات و اعمال متفاوتی را برمی انگیزند. به عنوان مثال، قرمز می تواند احساس فوریت ایجاد کند، در حالی که آبی می تواند اعتماد و امنیت را القا کند. رنگ سبز که اغلب با چراغ های راهنمایی همراه است، می تواند کاربران را تشویق به برداشتن گام بعدی کند.

نکته کلیدی این است که رنگ پررنگی را انتخاب کنید که با عمل کاربران همسو باشد. به عنوان مثال، ممکن است ارزیابی هایی وجود داشته باشد که به مخاطبان بفهماند به کدام سرویس یا برنامه نیاز دارند.

رنگ های فراخوانی به اقدام ( CTA ) را هوشمندانه انتخاب کنید

یا اگر می خواهید مشتریان بالقوه با شما ارتباط برقرار کنند، می توانید از یک CTA آبی برای القای این حس اعتماد استفاده کنید:

کنتراست رنگ نیز نقش کلیدی در دید و دسترسی به وب دارد. از سایه هایی استفاده کنید که در مقابل رنگ پس زمینه وب سایت شما برجسته باشد.

اگر سایت شما تم آبی جالبی دارد، یک دکمه نارنجی فراخوانی به اقدام ( CTA ) می تواند خیره کننده و در عین حال مکمل باشد. حتی بهتر هم میشود اگر فضای سفید زیادی داشته باشد.

رنگ های فراخوانی به اقدام ( CTA ) را هوشمندانه انتخاب کنید

هنوز مطمئن نیستید از چه رنگ فراخوان عمل (CTA)استفاده کنید؟ پرکاربردترین رنگ های CTA آبی، زرد، نارنجی و مشکی هستند.

انتخاب یکی از اینها یک شرط مطمئن است یس اطمینان حاصل کنید که متن دکمه شما به رنگی باشد که به راحتی در مقابل خود دکمه خوانا باشد.

5-از کلماتی استفاده کنید که تشویق به عمل می کنند

عبارت درست در CTA شما می تواند یک بازدید کننده مردد را به یک مشتری تبدیل کند. اما چه چیزی یک عبارت را موثر می کند ؟

اول از همه، کلمات روی دکمه شما نیاز به ارتباط عملی دارند. در واقع  CTA باید دقیقاً بگوید که شما می خواهید کاربر چه کاری را بطور قاطعانه انجام دهد.

از کلماتی استفاده کنید که تشویق به عمل می کنند

و به خاطر داشته باشید که برای دسترسی ، کپی باید به طور دقیق توصیف کند که چه اتفاقی می افتد وقتی دکمه کلیک می شود تا از مبهم بودن اجتناب کنید.با انتخاب فعل های اکشن قوی شروع کنید. افعالی مانند" کشف " ، "شروع" ، " دریافت "یا" پیوستن " که ساده و قدرتمند هستند.

فروشگاه اینترنتی پت سوپرمارکت نمونه ای از برندهایی است که از فراخوان عمل (CTA)های قدرتمند در صفحه اصلی خود استفاده می کند. این برند به جای عبارت «بیشتر بیاموزید»، «Discover Wellness» را انتخاب کرد. این نوید یک مزیت و یک تجربه را می دهد و باعث می شود کاربر احساس کند که با کلیک کردن ، آنها یک سفر ارزشمند را شروع می کنند.

برای بهترین نتایج، می توانید کلماتی را که دلالت بر فوریت دارند به فعل قدرتمند انتخابی خود اضافه کنید. برای مثال، «امروز به انجمن ما بپیوندید»، قانع کننده تر از «پیوستن» است. اولین عبارت دعوتی برای تبدیل شدن به بخشی از هیجان انگیز است در حالیکه مورد دوم فقط یک پیشنهاد است.

اگر یک کپی رایتر نیستید، پیدا کردن متن مناسب برای دکمه فراخوانی به اقدام ( CTA ) ممکن است دشوار باشد. فناوری هایی وجود دارد که می توانید از آن برای تولید ایده ها استفاده کنید، مانند یک پلتفرم هوش مصنوعی. فقط معیارهای مورد نظر خود را در یک دکمه CTA مشخص کنید چون این به شما پیشنهاداتی می دهد. حتی می توانید از این پلتفرم برای تولید کپی سایت همراه برای CTA خود استفاده کنید.

6-ارائه متن Alt توصیفی

بسیاری از صاحبان سایت متوجه نیستند که دکمه های CTA در دسته تصاویر عناصر صفحه قرار می گیرند. و مانند هر تصویر در وب سایت شما، هر CTA باید متن جایگزین داشته باشد.

متن جایگزین(Alt text) ، کپی است که در صورت بارگیری نشدن تصویر به جای آن ظاهر می شود. مهمتر از آن، توسط صفحه خوان ها برای توصیف تصاویر برای کاربران دارای اختلالات بینایی استفاده می شود. بنابراین، ارائه یک متن جایگزین برای دکمه های CTA تضمین می کند که وب سایت شما برای همه کاربران قابل دسترسی است. اگر فردی با اختلال بینایی نتواند دکمه را پیدا کند، نمی تواند تبدیل کند.

هنگام ایجاد متن جایگزین، واضح و توصیفی باشید."اینجا کلیک کنید" چیزی ساده است که در مورد کاری که دکمه انجام می دهد به کاربر نمی گوید. "ثبت نام برای خبرنامه ما" یا "دانلود کتاب الکترونیکی رایگان ما" را انجام دهید. به یاد داشته باشید، هدف شما از متن جایگزین این است که کاربران بدانند حتی اگر دکمه CTA را نبینند چه اقدامی انجام می دهند. اگر از عبارات مبهم به عنوان متن جایگزین خود استفاده کنید، نمی توانید به آن دست یابید.

ایجاد متن جایگزین مناسب در واقع آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تعیین کنید هدف از CTA شما چیست.

بگویید که یک فروشگاه مد آنلاین دارید. اگر یک دکمه CTA دارید که کاربران را تشویق می کند تا محصولاتی را که پرطرفدار هستند کاوش کنند، متن جایگزین شما می تواند «کشف آخرین گرایش های آرایشی» باشد. اگر هدف فراخوانی به اقدام ( CTA ) شما جذب بازدیدکنندگان برای ثبت نام به عنوان مشترک است، متن جایگزین شما می تواند «ثبت نام برای ایمیل های ماهانه ما» باشد.

7-دکمه های فراخوانی به اقدام ( CTA ) خود را تست کنید

آخرین مرحله در بهینه سازی دکمه های CTA، آزمایش آنهاست. چرا؟ زیرا آنچه برای یک وب سایت کار می کند ممکن است برای وب سایت دیگر کارایی نداشته باشد. آزمایش به شما این امکان را می دهد تا درک کنید که مخاطب خاص شما چگونه به عناصر مختلف CTA مانند رنگ، مکان، جمله بندی و اندازه واکنش نشان می دهد.

دکمه های فراخوانی به اقدام ( CTA ) خود را تست کنید

تست A/B یک روش موثر برای انجام این کار است. مخاطبان شما تقسیم شده اند و دو نسخه مختلف از دکمه شما نشان داده می شوند. پلتفرم مناسب به شما امکان می دهد دو نسخه CTA را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام یک عملکرد بهتری دارد.

چندین ابزار قدرتمند در دسترس است ، مانند Google Optimize ، Optimizely ، یا حتی ویژگی های تست A/B داخلی ارائه شده توسط سازندگان وب سایت مانند وردپرس. این ابزارها شما را قادر می سازند تا با عناصر طراحی مختلف آزمایش کنید.

با تغییر یک عنصر در یک زمان شروع کنید. به عنوان مثال، دو رنگ دکمه یا دو عبارت مختلف را آزمایش کنید که این دو تغییر همزمان انجام نشود. در غیر این صورت نمی دانید کدام تغییر باعث بهبود نتایج شده است. بقیه موارد را نیز در صفحه خود ثابت نگه دارید تا بدانید که هرگونه تغییر در پاسخ کاربر به دلیل تغییر CTA است. موفقیت را بر اساس نرخ کلیک، تبدیل یا هر معیاری که به بهترین وجه با اهداف شما هماهنگ است، اندازه گیری کنید.

آزمایش یک فرآیند ادامه دار و مستمر  است از اینرو اولویت ها و رفتارهای کاربر تکامل می یابد، و CTA شما نیز باید تغییر کند.

آزمایش منظم تضمین می کند که CTA های شما موثر باقی می مانند و همچنان با مخاطبان هدف شما همخوانی دارند. به جای اینکه فقط حدس بزنید چه چیزی کار می کند، از داده های واقعی برای تصمیم گیری آگاهانه استفاده می کنید. که منجر به یک وب سایت موفق تر و کاربر محور می شود.برای اطلاع از قیمت طراحی سایت می توانید با شرکت طراحی سایت آرماناوب تماس بگیرید.

نتیجه گیری

فراخوانی به اقدام ( CTA ) شما یکی از مهمترین عناصر در سایت شما است. اگر وب سایت خود را از ابتدا می سازید یا آن را دوباره طراحی می کنید تا تبدیل ها را بهبود ببخشید، از این بهترین روش های CTA اثبات شده برای به دست آوردن نتایج استفاده کنید.

آنها یک نقشه راه برای تبدیل سایت های با عملکرد ضعیف به پلت فرم های پویا و کاربر پسند ارائه می دهند. ایجاد یک فراخوانی به اقدام ( CTA ) موثر نیاز به دانش روانشناسی و طراحی و همچنین ترجیحات و اهداف مخاطبان شما دارد. تست کنید، بیاموزید و تکامل پیدا کنید تا کسب و کار خود را به ارتفاعات بیشتری از موفقیت دیجیتال هدایت کنید.در اینجا فراخوانی به اقدام ( CTA ) هایی وجود دارد که نه تنها ظاهر خوبی دارند، بلکه عملکرد درخشانی دارند.

شرکت طراحی سایت در تهران