سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 نکته کلیدی برای افزایش اعتبار طراحی سایت پزشکی

پزشکان تمایل دارند خدمات پزشکی خود را از طریق وب سایت و دیجیتال مارکتینگ توسعه دهند زیرا به صورت آنلاین میتوانند روزانه بیش از 70000 نفر را جهت ارائه خدمات درمانی پوشش دهند. از اینرو، فرصتی دست داده که راه حل های پیشنهادی طراحی سایت پزشکی در حوزه سلامت و درمان را مطرح کنیم که بتواند به طور قابل توجهی به شما، متخصصان سلامت و درمان، کمک کند تا ترافیک و بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید که در آینده آنها را به بیماران خود تبدیل کنید.

ضرورت دارد حتما در جریان راه حل های طراحی سایت قرار بگیرید تا برای خدمات رسانی بهتر به بیماران خود در صنعت کاملا شلوغ دیجیتال سلامت متمایز شوید. در اینجا 11 ترند برتر طراحی سایت پزشکی مطرح شده است که کارکنان خدمات بهداشت و درمان باید به آنها توجه کنند:

1- طراحی سایت پزشکی برای موبایل

عکاسی صنعتی

در عصری که روزانه همه از تلفن خود استفاده می کنند، بایستی شما در نظر بگیرید که طراحی وب سایت پزشکی با تلفن همراه سازگاری داشته باشد و رسپانسیو باشد. به زبان ساده، شما باید به بیماران احتمالی خود اجازه دهید تا به راحتی با تلفن ها یا تبلت های خود به اطلاعات مورد نظر و خدمات پزشکی که شما ارائه می دهید دسترسی داشته باشند.

مواردی مهم در رسپانسیو طراحی سایت پزشکی

طراحی وب سایت پزشکی شما باید با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار شود. تا به محتوای وب سایت شما اجازه دهد تا در هر موبایلی به درستی نمایش داده شود. طرح،اندازه فونت و تصاویر طراحی باید براساس اندازه صفحه نمایش دستگاه تلفن همراه یا لپ تاپ قابل تنظیم باشد.

آسان سازی ناوبری

یک منوی واضح و مختصر ایجاد کنید. که دسترسی به آن از هر نقطه از پورتال وب شما آسان است. شما می توانید این کار را از طریق منوی همبرگری یا یک منوی کشویی که تنها مهم ترین لینک ها را به سایت پزشکی شما نمایش می دهد، انجام دهید.

از متن خوانا استفاده کنید

خواندن متن های کوتاه در تلفن همراه می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین از متن های بلند و روان برای خواندن استفاده کنید. ما توصیه می کنیم از اندازه فونت حداقل 16 پیکسل استفاده کنید. و فونتی را انتخاب کنید که خواندن آن در یک صفحه کوچک راحت باشد.

بهینه سازی تصاویر

از تصاویر فشرده استفاده کنید. که بدون به خطر انداختن کیفیت تصویر به سرعت در دستگاه های تلفن همراه بارگذاری می شوند. این به بهبود تجربه کاربر و کاهش نگرانی ترک بازدید کنندگان وب سایت شما به دلیل زمان بارگذاری آهسته کمک می کند. این به بهبود تجربه کاربری و کاهش خطر رها شدن بازدیدکنندگان وب سایت شما به دلیل زمان بارگذاری کند کمک می کند.

فرم ها را ساده و واضح طراحی کنید

فرم ها برای جمع آوری داده های کاربر ضروری هستند، اما پر کردن آنها در یک دستگاه تلفن همراه می تواند چالش برانگیز باشد. فرم ها را با درخواست مهم ترین اطلاعات و در صورت استفاده از گزینه های از پیش پر شده ساده نگه دارید.

2- طراحی سایت مینیمال

طراحی سایت پزشکی مینیمال

یک طراحی ساده و روان برای وب سایت پزشکی می تواند به کاهش بی نظمی و حواس پرتی کمک کند. و پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز بیماران را آسان تر کند. علاوه بر ظاهر منظم و ظریف، مینیمالیسم همچنین می تواند وب سایت پزشکی و درمانی را سریعتر بارگذاری کند و تجربه کاربری با کیفیتی ایجاد کند. به غیر از اینکه واضح و ظریف به نظر می رسد، مینیمالیسم همچنین می تواند یک وب سایت مراقبت های بهداشتی را سریع تر بارگذاری کند و یک تجربه کاربری با کیفیت بالا ایجاد کند.

مواردی مهم در مینیمال طراحی سایت پزشکی

پالت رنگ خود را محدود کنید

از یک پالت رنگ محدود استفاده کنید که مکمل خدماتی است که ارائه می دهید و پیام شما را به عنوان یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی منتقل می کند. به رنگ های خنثی و آرام بخش مانند سفید ، آبی و سبز که معمولا با مراقبت های بهداشتی مرتبط هستند، پایبند باشید.برای اطلاع از قیمت سایت پزشکی میتوانید با کارشناسان شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی آرماناوب تماس بگیرید.

زیادی از فضای سفید استفاده کنید

فضای سفید،که به عنوان فضای منفی نیز شناخته می شود،فضای خالی اطراف عناصر در یک صفحه وب است.این به ایجاد حس تعادل و نظم کمک می کند و همچنین خوانایی محتوای شما را بهبود می بخشد.

ناوبری خود را ساده کنید

برای استفاده محدودی از گزینه ها، منوی ناوبری خود را ساده و سازگار نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که از عناوین واضح و مختصر برای توصیف هر بخش استفاده کنید.

3- طراحی کاربر محور در وب سایت پزشکی

طراحی کاربر محور در وب سایت پزشکی

وب سایت های پزشکی باید طراحی کاربر محور یامتمرکز بر کاربر داشته باشند. که نیازهای کاربر را در اولویت قرار دهد. این کار را می توان با تمرکز بر دسترسی و سهولت دسترسی انجام داد.

شما باید مطمئن شوید که وب سایت به راحتی قابل حرکت است و اطلاعات به خوبی ارائه می شود. یک طراحی متمرکز بر کاربر، نیازهای گروه های مختلف کاربر مانند افراد دارای معلولیت یا کسانی که به زبان های مختلف صحبت می کنند، را در نظر می گیرد.

4-برنامه ریزی آنلاین برای سایت های پزشکی

همچنین طراحی وب سایت پزشکی بایستی به بیماران احتمالی شما کمک کنند. تا در زمان بندی ملاقات های آنلاین تمرکز کنند.

موارد مهم در برنامه ریزی آنلاین طراحی سایت پزشکی

یک نرم افزار زمان بندی را انتخاب کنید

یک نرم افزار زمان بندی پیدا کنید که بتوانید آن را با وب سایت کسب و کار خدمات بهداشت و درمان خود ادغام کنید. تا مشخصه های مورد نیاز خود را ارائه دهید. از جمله مشخصه های نرم افزاری شامل: کاربر پسندی ،قابلیت تنظیم براساس انواع وقت ملاقات، دسترس پذیری و یادآوری ها می باشد.

نوع وقت ملاقات و دسترس پذیری خود را سفارشی کنید

انواع نوبت ها را براساس خدمات ارائه شده، ساعت ها یا زمان های موجود خود وارد کنید. مطمئن شوید که هر گونه اطلاعات مهم درخصوص مدت زمان ملاقات ، مکان و دسترس پذیری ارائه دهنده را درج کرده اید.

5- ادغام با پورتال های بیمار

اکنون داشتن پورتال یکپارچه یک دستاورد تکمیلی برای مراقبت بهتر از بیمار است. شما می توانید با ارائه یک پورتال که به راحتی می توانند به سوابق و صورتحساب های پزشکی خود در هر زمان و هر مکان دسترسی داشته باشند، به بیماران خود تجربه ای بدون درد بدهید.

موارد مهم در ادغام با پورتال های بیمار در طراحی سایت پزشکی

ادغام با پورتال های بیمار در طراحی سایت پزشک

سیستم پورتال بیمار را انتخاب کنید

سیستم پورتال بیمار را انتخاب کنید. که با سیستم پرونده سلامت الکترونیکی (EHR ) شما ادغام شده و نیازهای بیماران شما را برآورده کند. سیستمی با رابط کاربر پسند انتخاب کنید. که دسترسی امن به اطلاعات سلامت ، پیام رسانی ، زمان بندی نوبت و سایر ویژگی ها را فراهم می کند.

پورتال را سفارشی کنید

لوگو، رنگ ها و سایر عناصر برندسازی خود را اضافه کنید. تا پورتال شبیه یک افزونه وب سایت بنظر آید. همچنین می توانید ناوبری، مشخصه ها و محتوا را سفارشی کنید تا اطمینان حاصل شود که بیماران به راحتی می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

ارتباط با بیماران

با بیماران در مورد پورتال جدید و مزایای آن ارتباط برقرار کنید. دستورالعمل هایی در مورد نحوه ثبت نام در پورتال، نحوه دسترسی به اطلاعات سلامت و نحوه استفاده از زمانبندی نوبت دهی و ویژگی های پیام رسانی ارائه دهید.

6- از واقعیت مجازی استفاده کنید

واقعیت مجازی به یک ترند محبوب در طراحی وب سایت تبدیل شده است. شما می توانید از این فناوری برای ارائه تجربیات عمیق به بیماران خود استفاده کنید، مانند تورهای مجازی مرتبط با امکانات درمانی یا تجربیات آموزشی مرتبط با موضوعات پزشکی.

7-از ویدیوهای پزشکی استفاده کنید

آیا می دانستید که 72 درصد از بیماران تماشای ویدیو در یک وب سایت را به خواندن وبلاگ ها و صفحات حجیم ترجیح می دهند؟ شما می توانید فیلم های کوتاه و آموزنده ای را در طراحی سایت پزشکی خود قرار دهید که توسط برند شما  ارائه شده است.

علاوه بر این،فیلم ها در وب سایت های خدمات درمانی می توانند بلافاصله توجه بازدید کنندگان وب سایت را به ویژه هنگامی که آنها در مورد برخی از روش های پزشکی کنجکاو هستند،جلب کنند.

موارد مهم از ویدیو های استفاده شده در طراحی سایت پزشکی

ویدیو های استفاده شده در طراحی سایت پزشکی

پلت فرم مناسب را انتخاب کنید

پلتفرم های میزبانی ویدئو مانند یوتیوب ، ویمیو یا ویستیا آپلود و مدیریت ویدئوهای شما را آسان تر می کنند و کد های جاسازی را ارائه می دهند که می توانید از آنها برای افزودن ویدئو به وب سایت خود استفاده کنید.

ویدیو را بهینه کنید

ویدیوی خود را با فشرده سازی اندازه فایل و انتخاب رزولوشن مناسب بهینه کنید تا مطمئن شوید که ویدیو به سرعت و بی نقص در وب سایت شما بارگیری می شود.

یک مکان ویژه را انتخاب کنید

یک مکان ویژه برای ویدیو در وب سایت خود انتخاب کنید،مانند صفحه اصلی یا یک صفحه اختصاصی. اطمینان حاصل کنید که محتوا به راحتی پیدا می شود و در صفحه کاملا مشخص است.

زمینه ویدیو را فراهم کنید

با گنجاندن یک توصیف مختصر و چگونگی ارتباط آن با خدمات مراقبت های سلامت شما،زمینه ای برای ویدیو فراهم کنید.این به بیماران کمک می کند تا هدف محتوا و چرایی مرتبط با آنها را درک کنند.

8- قراردادن نوار جستجو در وب سایت پزشکی

تصور کنید که بیماران وب سایت بیمه سلامت شما را از طریق گوگل پیدا کرده اند. از اینرو با افزودن یک دکمه جستجو به سایت، بازدید کنندگان می توانند مینی گوگل را تجربه کنند. از این طریق، بیماران می توانند به سرعت ارائه دهندگان خدمات درمانی و سازمان های وابسته به برند شما را پیدا کنند.

موارد مهم از نوار جستجو در طراحی سایت پزشکی

جستجو ها را دسته بندی کنید

خدمات پزشکی خود را به دسته ها گروه بندی کنید. و زیر دسته هایی را ایجاد کنید که ممکن است زیر شاخه آنها باشد.

نوار جستجو خود را به طور قابل توجهی نمایش دهید

نوار جستجو خود را در مکانی قرار دهید. که بازدید کنندگان وب سایت شما می توانند آن را به محض بازدید از سایت شما ببینند.

مطالعات نشان می دهد که حدود 30 درصد از آمریکایی ها نظرات و توصیفات خود را از دکترهایی که ویزیت کرده اند را به اشتراک می گذارند،بنابراین از این آمار استفاده کنید. تا یک بخش کوچک ایجاد نموده که تمام بازخورد های مثبت برای خدمات شما را نمایان کند.

9- بخش پروفایل برای پزشکان در طراحی سایت پزشکی

ما اشاره کردیم که بیماران اغلب برای انتخاب ارائه دهندگان خدمات بهداری به بررسی ها و رتبه بندی های آنلاین متکی هستند. گنجاندن نظرات بیمار در صفحه پروفایل پزشک می تواند به ایجاد شهرت آنلاین آنها و جذب بیماران جدید کمک کند. داشتن مجموعه ای از ارائه دهندگان و تخصص آنها به بیماران آزادی انتخاب یک پزشک را بدون نیاز به رفتن به کلینیک یا بیمارستان را به شما می دهد.

10- تجسم داده های سلامت

تجسم داده ها یک جنبه ضروری برای طراحی وب سایت مراقبت های سلامت محسوب می شود. زیرا می تواند بطور شفافی در انتقال اطلاعات پیچیده کمک کند.شما می توانید علائم حیاتی یا پیشرفت سلامتی بیمار را با استفاده از نمودارها تفسیر کنید. به این ترتیب ، آنها می توانند اطلاعات پزشکی مورد نیاز خود را بهتر درک کنند.

طراحی سایت پزشکی در تهران