چگونه سئوی محتوایی را رایگان بیاموزید!

سئو و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مجموعه ای از تکنیک هایی است که برای افزایش ترافیک وب سایت شما طراحی شده است. به عبارت دیگر، همین فرآیند بهینه سازی محتوای وب سایت شما را در صفحات نتایج جستجوی بالاتر قرار می دهد.

این دو آمار به شما اطلاع می دهد که رتبه بندی موتورهای جستجو چقدر مهم است:

  ? کمتر از 1? از کاربران روی لینکی کلیک می کنند که در صفحه 1 نتایج جستجوی گوگل نیست.

  ? جایگزینی تگ موجود با یک تگ بهینه شده توسط سئو می تواند کلیک های صفحه را تا بیش از 400% افزایش دهد.

اولین و مهمترین عنصر در دنیای سئو محتوا است. به طور خاص، سئوی محتوایی

سئو محتوایی(content - SEO) برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو طراحی شده است.

محتوای باکیفیت مبنایست که سایر ابزارها، تاکتیک ها و استراتژی های سئو سایت براساس آن ساخته شده اند.

با این حال، تمام محتوا به طور خودکار ترافیک بازدید کننده را جذب نمی کند. باید به گونه ای طراحی شود که به بازدید کنندگان چیزی ارائه دهد که به دنبالش هستند. محتوای شما از نظر ارتباط، آگاهی رسانی و تخصص باید ارزش ملموسی داشته باشد تا در سئو تفاوت ایجاد کند. فقط در این صورت وب سایت شما از نتایج جستجوی ارگانیک قابل مشاهده و ترافیک خواهد بود. تنها در این صورت است که وب سایت شما نتایج جستجوی ارگانیک قابل مشاهده ی خواهد داشت.

بهترین ترفند نوشتن سئوی محتوایی:

1-در مورد محتوای خود تحقیق کنید.

2-طول ایده آل مقاله را تعیین کنید.

3-یک توصیف مختصر برای متا بنویسید.

4-محتوای نتیجه محور بنویسید.

5-عناوین جذاب بنویسید.

6-گزیده های برجسته را هدف قرار دهید.

7-تصاویر را با متن ALT اضافه کنید.

8-از لینک ها به صورت استراتژیک استفاده کنید.

1. در مورد محتوای خود تحقیق کنید

در مورد محتوای سئوی خود تحقیق کنید ؟

تحقیق چیزی است که به محتوا اعتبار می دهد. از منظر سئو، محتوا شامل : پستهای وبلاگ، توضیحات محصول، عناصر تعاملی، تاییدیه زیرنویسها و صفحات فرود هستند. قابلیت مشاهده موتور جستجو با تدوین محتوای اصلی، آموزنده و جذاب همراه است.

نوع محتوایی که میخواهید ایجاد کنید، مخاطبی که میخواهید هدف قرار دهید و تأثیری که میخواهید محتوای شما داشته باشد، همگی تصمیماتی است که باید براساس تحقیقات محکم گرفته شود.

از نظر استراتژی محتوای سئو، تحقیقات شما باید بر پاسخ به سوالات زیر متمرکز شود:

مخاطبان هدف شما چه چیزی را جستجو می کنند ؟ پاسخ به این سوال نیاز به تحقیق در مورد کلمات کلیدی دارد همان فرآیند تجزیه و تحلیل کلمات و عباراتی که کاربران وارد موتور جستجو می کنند.

تحقیقات کلمات کلیدی به شما لیستی از کلمات کلیدی بالقوه، نظیر کلمات کلیدی طولانی (عبارات خاص) را برای گنجاندن در محتوای شما ارائه می دهد. گنجاندن تمام کلمات کلیدی مرتبط در محتوای خود باعث افزایش رتبه آن در نتایج جستجو می شود.

محتوای رقیب شما چگونه است؟ محتوای رقیب به شما این ایده را می دهد که از نظر ارزش محتوا در کجا باید باشید. شکاف و کمبود اطلاعاتی راکه وب سایت های رقیب از قلم انداخته اند، بیابید و سعی کنید آنها را با محتوای خود وصل کنید. ایده در اینجا یافتن راه هایی برای فراتر رفتن از رقبا و ایجاد محتوای بهتر است.

چه نوع محتوایی در حال حاضر ترند است؟ دانستن اینکه مردم به دنبال چه چیزی هستند می تواند به شما کمک کند با آنها ارتباط برقرار کنید. دانستن اینکه مردم به دنبال چه چیزی هستند می تواند به شما کمک کند با آنها ارتباط برقرار کنید. تجزیه و تحلیل عبارت های جستجوی محبوب در مناطق و زبان ها با ابزارهایی مانند Google Trends آسان است. محتوای خود را مطابق با نیازها و انتظارات مصرف کننده تنظیم کنید تا ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود هدایت کنید.

2-طول ایده آل مقاله را تعیین کنید

طول ایده آل مقاله را تعیین کنید

هنگام تصمیم گیری برای اندازه طول یک پست یا مقاله، باید دو عامل اصلی را در نظر بگیرید. موضوع مقاله در طول مقاله نقش مهمی دارد. به عنوان مثال، یک مقاله DIY ممکن است برای پوشش تمام مراحل یک پروژه، بسیار جامع باشد. ولی از طرفی،موضوع جذاب عمومی مانند نقد فیلم، نیازی به طولانی بودن ندارد.

قصد خواننده: آیا خواننده به دنبال یک پاسخ واقعی به یک سوال است،یا به دنبال زمینه یا درک عمیق تر از یک مسئله خاص است ؟ تا آنجا که به سئو سایت مربوط می شود، علم هنوز در مورد اندازه محتوا مبهم است. عقل سلیم می گوید که کمیت نشانه ای از کیفیت نیست. شما می توانید صفحات کامل متن را با محتوای کمی داشته باشید، در حالی که چند پاراگراف کوتاه ممکن است در نهایت مطالب زیادی را بیان کنند.

گوگل بارها تاکید کرده است که تعداد کلمات در رتبه بندی نتایج جستجو در نظر گرفته نمی شود.

بهترین شرط در استفاده از عوامل رتبه بندی این است که مطمئن شوید محتوای شما غنی از مفاهیم است زیرا پر کردن کلمات کلیدی و تشریح جزئیات غیر ضروری به احتمال زیاد کمک نمی کند.

3-برای متا توضیحات مختصر بنویسید

برای متا توضیحات مختصر بنویسید

توضیحات متا خلاصه ای از یک صفحه وب است که به عنوان بخشی از نتایج جستجو ظاهر می شود. این تکه متن به کاربران ایده ای از محتوای مرتبط  را می دهد که در یک صفحه جستجو پیدا می کنند.

از نظر تئوری،توصیفات متا می توانند هر طولی داشته باشد. با این حال،موتورهای جستجو معمولا آنها را به اندازه 150-160 کاراکتر برای خواندن بهینه کاهش می دهند.دستگاه های تلفن همراه معمولا فقط حدود 120 کاراکتر را نشان می دهند. قرار دادن پیام خود با حفظ محدودیت 120 تا 160 کاراکتر، بخش مهمی از تلاش های شما در سئوی سایت است.

نکات مهم در نوشتن توضیحات متا مختصر و موثر

شامل کلمات کلیدی تمرکز

گوگل نتایج را براساس تعداد کلمات کلیدی موجود در توصیف متا شما را باز می گرداند. سعی کنید تا جایی که ممکن است مرتبط ترین کلمات کلیدی را بر اساس تحقیقات خود وارد کنید. به خاطر داشته باشید که توضیحات همچنان باید به خوبی خوانده شود تا کاربران بتوانند روی آن کلیک کنند.

اطمینان حاصل کنید که توضیحات با محتوا مطابقت دارد

توصیفات نادرست یا گمراه کننده نرخ پرش را افزایش می دهد که باعث می شود. اعتماد خوانندگان خود را از دست بدهید. توضیحات خود را کاملا با دامنه محتوای خود هماهنگ کنید.

شامل یک CTA باشد

اگر فراخوان به عمل CTA هوشمندانه اجرا شود می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد. تا جستجوگران روی وب سایت شما کلیک کنند. تا زمانی که مرتبط باشد، یک CTA مانند "بیشتر بدانید" یا "همین حالا آن را دریافت کنید" می تواند به بازدید کنندگان کمک کند تا اقدام خاصی انجام دهند. CTAها به ویژه به عنوان بخشی از فروش برای فروشگاه های خرده فروشی و سایت های تجارت الکترونیک خوب عمل می کنند.

4-محتوای نتیجه محور بنویسید

برای متا توضیحات مختصر بنویسید

محتوای نتیجه محور همان چیزی است که برای بالا رفتن مدام در رتبه بندی جستجو به آن نیاز دارید. مخصوصاً ایجاد محتوای مرتبط با صنعت شما شامل بهینه سازی موتور جستجو است.

محتوای متمرکز بر رشد حول یک هدف بازاریابی دیجیتال خاص ساخته شده است، مانند افزایش ترافیک به یک وب سایت در سریع ترین زمان ممکن. با وارد کردن لیستی از موضوعات محتوای سئو مرتبط با وب سایت خود شروع کنید. سپس، محتوایی پیرامون آن موضوعات با هدف برآورده کردن نیازهای جستجو ایجاد کنید.

این استراتژی طراحی سایت و سئو و بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید،آنها را با محتوای آموزنده و بصیرت بخش درگیر کنید و آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردانید. این سه اقدام به شما کمک می کند تا محتوای موثر و متمرکز بر رشد ایجاد کنید.

این استراتژی سئو و بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید، آنها را با محتوای آموزنده و روشنگر درگیر کنید و آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردانید. این سه اقدام به شما کمک می کند تا محتوای نتیجه محور موثری ایجاد کنید.

مخاطب خود را بشناسید

دانستن اینکه مخاطب شما چه می خواهد، اولین اولویت در تولید محتوا است.شما می توانید با انجام تحقیقات بازار،جمع آوری اطلاعات جمعیت شناختی،تجزیه و تحلیل بازخوردها و نظرات مشتریان و ایجاد شخصیت های مخاطب،درک خود را از مخاطبان خود بهبود بخشید.

محتوای ارزشمند ایجاد کنید

تنها زمانی می توانید انتظار نتایج مثبت سئو را داشته باشید که محتوای شما برای بخش بزرگی از مخاطبان شما ارزش ضمنی داشته باشد. برای پشتیبان گیری از حقایق خود از منابع معتبر استناد کنید و نمودارها و ارقام را در هر کجا که قابل اجرا باشد، ذکر کنید. با ایجاد محتوای معتبر ، منحصر به فرد و جالب ، قدرت را در موضوع خود ایجاد کنید.

ثابت قدم باش

در زمینه سئو و طراحی سایت ، ثبات در چندین بعد کاهش می یابد.کیفیت مهم ترین آنها است. لحن و نگرش کلی محتوای شما چیز دیگر است. حفظ فرکانس مناسب پست های جدید نیز مهم است.در حالت ایدهآل، برنامه محتوایی برای انتشار منظم ایجاد کنید و از نویسندگان محتوای خود بخواهید که به آن پایبند باشند.

5-عناوین قانع کننده بنویسید

برای متا توضیحات مختصر بنویسید

سرفصل ها عنصر سئوی سایت هستند که تاثیر اولیه را در خوانندگان بالقوه ایجاد می کنند. تیتر خوب تیتری است که هوشمندانه باشد و باعث شود نویسنده احساس خوبی نسبت به آن داشته باشد. یک تیتر عالی، تیتری است که مخاطب را جذب می کند، آنها را در محتوای شما هدایت می کند و به آرامی آنها را با یادآوری برای بازگشت نشان می دهد. درخشان ترین محتوا در یک صفحه وب یا رسانه های اجتماعی بدون عنوان قانع کننده مورد توجه قرار نمی گیرد.

موارد مهم در تیترنویسی مطالب

شامل یک ارزش پیشنهادی

این یعنی پاسخ دادن به این سوال غیرمعلوم، "چه چیزی برای من مفید است؟"

پیشنهاد ارزش، به طور ایده آل به خواننده دلیلی برای خواندن محتوای شما می دهد. این دلیل می تواند شانسی برای دانستن چیزی باشد که از آن بی اطلاع هستند یا وعده یک مزیت ملموس (مانند تخفیف یا رایگان)،هر چیزی که آنها را به کلیک کردن تحریک می کند.

یه سوال بپرس

تبدیل عبارات تیتر به سؤال کنجکاوی خواننده را برانگیخته می کند. همچنین راهی برای درگیر کردن خواننده به سمت مقاله شماست. تمام سوالات جستجو در نهایت سوال هستند،حتی اگر ممکن است به عنوان چنین چیزی در نظر گرفته نشوند. استفاده از یک عنوان با علامت سوال در پایان با وعده پاسخ خودکار برای مصرف کنندگان همراه است.

از اعداد استفاده کنید

اگر به جای «8 نکته و تکنیک» در عنوان «چند نکته و تکنیک» را می گفتیم ، ممکن است اصلاً این مقاله را نخوانده باشید. استفاده از اعداد مرتبط در سرفصل ها راهی برای تعیین کمیت ارزش محتواست. این دقیقاً به خوانندگان می گوید که انتظار چه چیزی را داشته باشند. ارقام، آمار و درصدها همگی می توانند به تیتر شما ارزش دهند.

6-گزیده های برجسته را هدف قرار دهید

گزیده های برجسته را هدف قرار دهید

قطعه ویژه بخشی از متن هایلایت شده است که در بالای صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) ظاهر می شود. گوگل از این فضا به عنوان "موقعیت صفر" یاد می کند.

یک قطعه برجسته مستقیماً با اطلاعات مرتبط از صفحه رتبه برتر به عبارت جستجو پاسخ می دهد. قطعه های ویژه در بالای نتایج جستجوی ارگانیک قرار می گیرند تا جستجوگران بتوانند خلاصه اطلاعات را مستقیما از صفحه نتایج دریافت کنند.

از آنجایی که قطعه ها فقط یک گزیده را ارائه می دهند،بازدید کنندگان باید برای اطلاعات کاملی که به دنبال آن هستند،به وب سایت مراجعه کنند. در نتیجه، وبسایت هایی که به عنوان قطعه های برجسته ظاهر می شوند ممکن است انتظار ترافیک بیشتر و نرخ کلیک بالاتری داشته باشند.

 تکههای ویژه به چهار شکل ارائه میشوند: پاراگراف، فهرست، جداول و ویدیو. اینطوری می توانید وب سایت خود را برای قطعه های ویژه بهینه کنید:

از تکه های رقبا یاد بگیرید

از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Semrush برای شناسایی گروه های کلید واژه هدف مرتبط با قطعه ها استفاده کنید.از این کلمات کلیدی خاص برای بهینه سازی محتوای خود برای رتبه بندی برای قطعه های ویژه استفاده کنید.

هدف جستجو را بدانید

هدف پشت هر عبارت جستجویی که یک قطعه برمی گرداند را شناسایی کنید.جستجوگران به دنبال پاسخ در یکی از چهار قالب هستند:پاسخ واقعی (داده ها)،پاسخ تفصیلی (اطلاعات)، مقایسه یا ویدئو.

محتوای بهتر ایجاد کنید

با گنجاندن منابع، آمار و مثال ها، ارزش بیشتری به محتوای خود نسبت به وبسایت های رقیب اضافه کنید. به جای نظر، بر محتوای مبتنی بر تحقیق تمرکز کنید. کیفیت محتوا را به کمیت انتخاب کنید.

7- اضافه کردن تصاویر با متن

اضافه کردن تصاویر با متن

متن جایگزین یا Alt بخشی از کد HTML است که برای توصیف ظاهر یا عملکرد تصاویر وب سایت یا اینفوگرافیک ها استفاده می شود. متن جایگزین نه تنها برای سئوی سایت ضروری است، بلکه برای افزایش دسترسی و تجربه کاربر نیز ضروری است.این کتاب توسط صفحه خوان ها با صدای بلند خوانده می شود و دسترسی افراد کم بینا به منابع آنلاین را آسان می کند.

تصاویر بیش از 22 درصد از کل جستجوها را تشکیل می دهند که باعث می شود alt تصاویر جزء مهمی از استراتژی SEO شما باشد. در اینجا نکات اصلی ما برای نوشتن متن جایگزین موثر است:

مختصر بفرمایید

صفحه خوان ها و سایر فن آوری های کمکی،خواندن متن جایگزین بیش از 125 کاراکتر را اجرا نمی کنند پس توضیحات خود را در این حد بیان کنید.

کلمه کلیدی اصلی را درج کنید

در حالت ایده آل،از تغییرات کلمات کلیدی یا مترادف کلید واژه اصلی در متن alt استفاده کنید.

از متن پرکننده اجتناب کنید

توضیحات استاندارد مانند "تصویر" یا "تصویر از" در متن جایگزین غیر ضروری هستند زیرا قبلاً به طور ضمنی اشاره شده است.

کپشن را تکرار نکنید

از متن alt برای اضافه کردن اطلاعات در مورد یک تصویر به جای تکرار آنچه که در زیرنویس نوشته شده است استفاده کنید. این به جلوگیری از افزونگی کمک می کند.

8- از لینک ها به صورت استراتژیک استفاده کنید

از لینک ها به صورت استراتژیک استفاده کنید

یکی از معیارهای اصلی که الگوریتم گوگل در ابتدا برای رتبه بندی نتایج جستجو از آن استفاده کرد، تعداد لینک های یک صفحه وب بود. زمان تغییر کرده است، اما لینک ها هنوز هم یک عامل مهم سئوی سایت پس از محتوا و تراکم کلمات کلیدی هستند.

 لینک های داخلی (اتصال یک صفحه در وب سایت شما با صفحه دیگر) به گوگل کمک می کند تا ارتباط، رابطه و ارزش صفحات مختلف در وب سایت شما را درک کند. لینک های خارجی یا بک لینک ها (ارتباط وب سایت شما با وب سایت های دیگر) ارتباط و محبوبیت سئو یک وب سایت یا صفحه را تعیین می کند.

داشتن ترکیبی استراتژیک از هر دو، بخش مهمی از مجموعه SEO شما است. ارزش یک لینک توسط سه عامل تعیین می شود:

ارتباط

لینک های مرتبط با صنعت شما برای موتورهای جستجو مرتبط تر هستند. تا بفهمند وب سایت شما در مورد چیست. و آن رتبهبندی بالاتری داشته باشد.

قدرت و اعتبار

لینک های وب سایتهای معروف یا محبوب، ارزش بیشتری نسبت به وبسایتهای کمتر شناخته شده دارند.

تنوع

داشتن یک پروفایل با لینک های متنوع (از وبلاگ ها،دایرکتوری های وب سایت،سایت های ارزیابی و غیره) نیز کلید رتبه بندی بالاتر سئو است.

در نهایت، از یک متن کوتاه، مرتبط و معقول برای پیوندهای خود استفاده کنید. انکرها متن قابل کلیکی هستند که اغلب آبی و زیرنویس هستند. انکر باید به طور خودکار ارزش لینک را منتقل کند. به عنوان مثال، " آخرین داده ها "یا" یافته های تحقیق.”

همچنین سعی کنید از عبارات قدیمی و عمومی مانند «اینجا کلیک کنید» یا «این دکمه را فشار دهید» اجتناب کنید.

سئو سایت حرفه ای را با شرکت طراحی سایت آرماناوب تجربه کنید

همانطور که مستحضر هستید،سئو چیزی نیست که بتوانید در یک یا دو روز بر آن تسلط پیدا کنید. برخلاف سایر اشکال نوشتار، نویسندگان سئو باید مهارت های نوشتاری خود را با دانش فنی مناسب تطبیق دهند.

شرکت طراحی سایت و سئو آرماناوب می تواند شما را به نویسندگان سئو که آماده کمک به شما در زمینه وبلاگ ها و محتوای وب سایت هستند، متصل کند. ما نیروهای زیادی داریم که مشتاق هستند تمام نیازهای سئوی سایت شما را برآورده کنند.